Är stopp i bränsle röret i min bottenplatta. Tänkte ersätta det med ett Alurör ist. Någon som har någon bra ide om dimension? Motorn kommer att vara en sugmotor på 100-140hk.
Ja 25-50 mm skulle bara vara löjligt
så jag skulle satsa på 10 mm, hade 12mm på en 911 med 670hk men till den effekten räcker garanterat 10mm.
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Allright så denna borde räcka då?
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui … f100c244dc
Allright så denna borde räcka då?
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui … f100c244dc
Är ju "bara" 7,5mm invändigt
hur tjock är din original ledning?
Ser inga problem med att använda den men personligen tycker jag mer om Kopparrör, aluminiumrör är lite för mjuka för mig. kan du ha ett 10mm rör hade jag valt detta istället 
Tänk på att E6 (= vanlig soppa) kan vara agresivt på ädla metaller
8-10mm invändigt är inte fel
Flöde skall man tänka på när det gäller lågtryck bränsle system (< 1 bar )
På porsche har man högtrycks system
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Vad jag har förstått så är det mer när man bygger för E85 som Alu rör är olämpligt.
På vanlig bensin (E6) så är mängen så liten att Alu rör fungerar.
Vill hellre ha Alu då kopparrör härdar och kan spricka..
Den här kanske är bättre då om 7,5 är i minsta laget?
http://www.dalhems.com/m/Product.aspx?g … f100c28092
Alu funkar på grund av det är ett rent matrial
Koppar är o lämpligt på grund av gulmetaller
Det funkar med AN 8 ( kolla med H2m )
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Nu är ju inte bränslerör av rent koppar utan en legering koppar/nickel eller liknande och dessa spricker inte, sedan ska man alltid fästa alla bränslerör ordenligt.
Ja Porsche trycker bak bränsle medans VW suger bak bränsle vilket innebär att större diameter hjälper till
Mycket snack om utfällningar mm från bränslerör i "koppar" någon som i verkligheten har haft problem med detta ? 
Ja det har jag haft
Flotör huset var koppar belagt invändigt och munstyckena var svarta med beläggning av koppar
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Intressant
var det så att det påverkade vikten?(fel nivå i förgasaren), minskade storleken på munstyckena eller var det mest kosmetiskt?
Har ju endast jobbat men insprutare (99%) och upplevde inte detta problem alls, men man kan alltid lära sig något nytt 
Jag har använt plastbeklädda kopparledning i min -66 i över 10 år utan problem. Jag har för mig att de var runt 10mm invändigt. De köpte jag hos en rörfirma. Fördelen är att de inte spricker och kan böjas för hand utan några speciella verktyg. Nackdelen är att plasten är vit men den målade jag med svart färg så det inte lyste om den så 
Intressant
var det så att det påverkade vikten?(fel nivå i förgasaren), minskade storleken på munstyckena eller var det mest kosmetiskt?
Har ju endast jobbat men insprutare (99%) och upplevde inte detta problem alls, men man kan alltid lära sig något nytt
I solex förgasarena blir E röret svart och hålen i detta minskar av avlagringana samma med back ventilen till axpumpen
Flotören är i plast
Det kan vara så här oxå att det är mycket zink i(gjutningen) alum och det ihop med sptiten o kopparen som det blir något knas
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
alu rör beställt! Tack för all info/input.