Jag har hört rykte om att man ej kan köpa Gene Berg 58 förgasare längre.
Är det någon som vet om det stämmer?
/Patric.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Dragracing » Gene Berg 58
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har hört rykte om att man ej kan köpa Gene Berg 58 förgasare längre.
Är det någon som vet om det stämmer?
/Patric.
Patric!
Ja det stämmer - har idag varit i kontakt med Berg's och de sålde de sista 60:rna förra månaden - 58 slut sedan tidigare. De har några 48 kvar som de skall försöka borra upp till 58....vad som händer i framtiden vet de inte ännu!
Johan
Jaha,vad gör man då
Är det Geers terminator 2 som gäller?
Johan har du någon erfarenhet av Geers förgasarna?
/Patric.
Jag antar det...Terminator II är ju 58 till skillnad från de gamla 62:orna. Har ingen erfarenhet alls, men har googlat en del och de gamla var tydligen inte helt lätta att justera - vet dock inte varför. I min värld där det är fullt av eller fullt på spelar detta kanske mindre roll - värre om man skall åka gata eller blandat antar jag. Vi får jaga mer information tillsammans och försöka reda ut vad som är vad. Jag kontaktar nog Shawn direkt lite senare så får han bedöma det ur hans perspektiv! Någon annan med erfarenhet??
Johan
Stämmer som du säger Johan! Lär ha stor jävla pumpen och fylla kopparna oxå! Hade Geers hela soppa kit på min men de lina ändå ur lite mot slutet! Funkar ju men orkar man och har pengar skulle jag hellre satsat på sprut!
Powered by East Hill Welding
Tack för info! Har du några siffror på vad ditt system klarade att pumpa per tidsenhet eller vad som behövs? Försöker samla så mycket info som möjligt innan beslut tas i frågan för nya motorn. Tacksam för all input!
Johan
Tyvärr inga fler siffror än vad som finns på Geers sida. Inte mätt upp något heller. En idé jag hade va att ta returen från flotörhusen. Då borde det alltid vara fullt!
Powered by East Hill Welding
Intressant! Får fundera vidare och dessutom fråga Shawn - verkar ju lite konstigt att hans eget system inte klarar att mata hans egna förgasare!? Kollade Geers sida - +460 gallon per timme - verkar ju helt sjukt om det krävs. Min blåa Holley klarar 110 gallon per timme och det har ju aldrig varit problem att mata med dessa pumpar för någon mig veteligen. Får räkna på vad en tänkt motor kan tänkas förbruka, men Geers pump skulle ju klara att mata en ProStock V8 i min värld..
Tack återigen för bra info!!
Johan
Finns det något sätt man kan räkna ut hur mycket bränsle som behövs till Geers förgasarna (pump kapacitet)
Johan, vi får slå våra kloka huvuden ihop och lösa detta
/Patric.
Intressant! Får fundera vidare och dessutom fråga Shawn - verkar ju lite konstigt att hans eget system inte klarar att mata hans egna förgasare!? Kollade Geers sida - +460 gallon per timme - verkar ju helt sjukt om det krävs. Min blåa Holley klarar 110 gallon per timme och det har ju aldrig varit problem att mata med dessa pumpar för någon mig veteligen. Får räkna på vad en tänkt motor kan tänkas förbruka, men Geers pump skulle ju klara att mata en ProStock V8 i min värld..
![]()
Tack återigen för bra info!!
Johan
Nu har ni lite att tänka på
8,5 kiloluft på ett grambränsle
Om du bryter ned soppa förbrukningen 60( min) sen en gång till i 60 (sek )
holly blå 415,8 liter i tim (delat med 60)=6,93 liter i min Så en gång till så får du 0,11 liter i sek
skall man ha 300 hk så behöver man ha lite mera i sek än 0,11
I närheten av 0,14- 0,15 liter i sek skall funka
sådana stora pumpar som 460 G klarar +2500hk med lustgas
när jag var med o lekte med prostock v8 körde vi med en sådan här pump
http://www.jegs.com/i/Aeromotive/027/11 … tId=750075
då lämnade motorn bara 1376 hk i bänken vi förbrukade cirka 4 liter på en repa
Som du säger är kanske lite förstor pump
/// Micke
Åh Fan!!
Jag har 4 st GB62:or på min gamla Mustang....Då börjar de bli värdefulla snart??
Åh Fan!!
Jag har 4 st GB62:or på min gamla Mustang....Då börjar de bli värdefulla snart??
Vill du sälja?
Näääää...ISF hela Mustangen
Jag har en köpare på den som vill byta till sig den mot 3 andra Mustanger och då har vi pratat om att jag sätter på ett singleförgasardominatorinsug och en ny 1050 QuickFuel....blir det så kan jagh nog lägga ut 62:orna till salu här på forumet- och ska komma ihåg att Du är först på dem
Med vänlig hälsning R
Jag tilllägger att jag ny byter nick oxo så jag finns numer att nå på detta istället då jag fått det förklarat för mig vad som skiljer high/lowlight
Hittar dock ingen info på hur man går ur forumet /avrättar det gamla nicket- Nån som vet?
Med vänlig hälsning R
Jag tilllägger att jag ny byter nick oxo så jag finns numer att nå på detta istället då jag fått det förklarat för mig vad som skiljer high/lowlight
Hittar dock ingen info på hur man går ur forumet /avrättar det gamla nicket- Nån som vet?
Med vänlig hälsning R
Skicka PM till en moderator så kan han ändra ditt förra användarnamn. 
Istället för att starta ett nytt konto som du nyss gjort.
Låter kanon.
Säg till när det är dax, så kan vi göra affär
Mvh Patric.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Dragracing » Gene Berg 58
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.