En liten tråd om min femtionia som jag köpte -01 i haninge. Den stod vid en liten verkstad straxt bakom vegabaren men lätt kockad framskärm och såg ledsen ut. Verkstadsägaren kontaktades och 2000 kr och ett handslag senare var den min. Ett batteri senare var den igång.. bilen hade bott på söder hela sitt liv med en ägare som tyvärr inte hängt med i trafikomläggningarna och lyckats köra mot enkelriktat i kollitionskurs mot en saab99. Däremot hade ägaren kört ner till sin syster i skåne året innan utan problem så bilen hade varit i trafik hela tiden. Men bilen är omlackad i orginalkulör och nu när jag börjat riva i den hittar jag några gamla synder som säkert är gjorda i samband med omlackeringen. Rosten på bilen är kopplat till dessa reparationer. Bilen är fjordblå med blå/grå vinylkädsel. Tanken med bilen är att den ska leva upp till sin look som den haft sedan 02 då den byggdes om med nyare låda och motor, en moderat sänkning fram och porsche 356 fälgar. Den har dock aldrig fått den arga gatmotor den förtjänat men det är vad som planeras nu. Det byggdes en motor till min buss som fortfarande sitter i stativ. Receptet på denna är
74x92mm
Los panchitos toppar
Gammal kam på omslipat orginalämne
Idf/hpmx 44
Sista handen på detta skall läggas nu så får jag hoppas att den kommer ut till sommaren...
Ska lägga upp nån bild vad det lider..
1 2013-12-07 10:11:19 Senaste redigerad av masen (2013-12-07 10:15:04)
Go dude! 
Härligt Anders! Den där ska vi bränna gummi med till sommaren
Hpmx, äre empis nytillverkade kines gasare?
Har it delorto 40 som skulle passa farbrorn mycke bättre!
Hoppas på flera bilder!
Vad är pinjata för toppar???
Jag trodde det var en spansk tradition... 
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
7 2013-12-07 19:03:46 Senaste redigerad av masen (2013-12-07 19:06:20)
Jäkla dator...
Hpmx, äre empis nytillverkade kines gasare?
Har it delorto 40 som skulle passa farbrorn mycke bättre!
Hoppas på flera bilder!Vad är pinjata för toppar???
Jag trodde det var en spansk tradition...
Mmmskulle kunna tänka mig dellorto, men som sagt så lär jag gå bet på kineserna förtst..
Eftersom jag inte kan sov på mornar så började min meksöndag kl 06:00. Pyssel med svänghjulet som stretar emot,men jag är envisare än det amerikanska blötjärnet så nu är det inshimsning kvar. Lite kaffe först så... sedan är det matschportning av insugen, breddning av doghousekåpan och slutligen inshimsning av vppställ.
Ser bra ut , kör hårt
Jag är ju en sucker på oldskooltillbehör och förarplatsen kommer prydas av lite äldre delar, bla så är jag särskilt nöjd med växelspaken...en kopparhurst som fyndades via thesamba. Jag har försökt få tag på en i flera år men efter en kik på samba så låg det en i brevlådan på 5 dagar.. mobilbild i tvivelaktig kvalitet.
Löstagbar mellanplåt är det som gäller men innan det blir verklighet så ska nr 2 av woffes eminenta ändspetsar på plats..
Nu är det dags för inshimsning av vippstälen, dvs jag har scat 1,25 vippor med skruvade ändar på axeln och en radda med shims. Jag skulle vilja veta hur anliggningen mot ventilen skall vara! Jag har inte riktig koll mer än att vippan ska ligga lite offset så ventlen snurrar. Men kanske nån kan precisera detta lite mer så jag slipper gå den hårda vägen!
Hur gick det med den här bubblan och motorn? Nyfiken på motorkombinationen? ☺