Fick ett inbyte av det roligare slaget och överväger att ha kvar bilen som sommarbil stället för att fixa och kränga.
Bilen hittades av "Sspencer" i en gammal lada där den stått sedan 1991, väl hemma fick den sig en sänkning och genomgång av bromsar och bränsleslangar. Men eftar att kopplingen gett upp så bytte den ägare och bilen hamnade uppe i Sundsvall, väl där gav den nya ägaren upp illa kvickt då den inte villa starta och brist på riktig mekplats. Så på en Blocket annons fick han en nybesiktad volvo och bubblan hamnade i verkstaden.
Så här såg fröken ut när hon såg ljuset första gången sen 1991
bild1
bilden från blocket
bild 2
När jag väl lastat bilen tyckte jag hon såg ut som en gammal fröken. En gång så fin och fräsh, men nu sliten och dann med diverse bulor och skavanker.
bild4
Men väl hemma så hittade jag ett brev till vägverket ifrån ägaren där hon omtalar bilen som sin "Allan"
ja så då blev fröken blötsligt en herre och frågan är vad det ska bli av henne...
Eftersom jag nu inte gillar plasten i de senare bubblorna, tack och lov var det inte en 1303 med den absolut hemskaste instrumentbrädan av de alla. men efter lite sökning på intenet så bestämde jag mig för att återställa det som fabriken förstört.
bild3