Söker ett motorstöd/ motorstativ, helst vw-anpassat. Ledsnat meka motor på garagegolvet och köksbordet, det första är kallt och det andra blir sig aldrig mer likt igen.
/Frederik
Jag byggde om mitt stativ från biltema. Kapade 4kants-rör och två bitar plattjärn. Svetsade fast dessa på plattan på biltemastativet. Det blev perfekt, vikten näst intill centrerad och det finns utrymme för att montera svänghjul +koppling.
Det är ett starkt alternativ 2.. om ingen råkar har ett vw-stöd för mkt.
Jag la ju upp ett i tipstråden för nån vecka sen.
classic vw har dom.
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
25hpman: Om det var Gävle tipset så såg jag det. Har det varit något annat jag missat? Det i Gävle skickas ej och 25 mil till Gävle känns inte så lockande.
Hjoggböle: Det hade jag glömt bort, klart ett övervägande.
MrPete: En beskrivande bild hade inte varit fel. Jag förstår ungefär hur man måste modda stödet för att det skall passa, men en färdig lösning hade inte varit fel att se bild på. Biltema är ju hyfsat nyöppnat på orten så det alternativet känns inte så främmande. Någon som har Classic stödet som kan ge input på det, kanske passerar Skellefteå om någon månad igen..
Sitter o funderar Fredrik......Jag skulle behöva ett till.......om vi tar mitt original stöd som mall och låter tillverka ett gäng.....hmmmmm......känner en snubbe som skulle vara ypperlig på detta......
Kan fixa bild imorn :-)
Dello: Det lät ju väldigt intressant!
Jag är på om det blir tillverkning..
Jag kör biltemas utan någon modifikation... Dock tagit bort svänghjulet. 
Hittade en bild på mitt fäste.
Kan vara intressant för min del också om det blir tillverkning!
Frederik och Dello: Jag har ett biltema över. Sedan är frågan hur brådis det är för jag vet ju inte när Lille Conny kommer och hälsar på eller om jag åker till de djupa skogarna kring Katrineholm
Stockholm är ju nästgårds, åker kanske en sväng dit i helgen för att gå på SHBF vinterölsträff
Slå mig en signal, är hemma hela helgen, pm:ar mitt nr
Hur gick det med tillverkningen?