Ja jäklar vad bra det blev
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja jäklar vad bra det blev
Påbörjad renovering av fotstegen.

Slipat rent ena fotsteget och lagt pulverlack på den. Skall beställa nytt gummi sen o klä med.

Beställt bockning av lite plåtar för bland annat reservhjulsbaljan och lite mer plåtar som skall bytas ut.
Skicka även en order på lite Por15.
Fingrejer kom idag

Denna beryktade por 15.... Har aldrig provat den, men har hört att den är världens mirakelfärg. Sugen på att prova själv någon gång. Vart handlade du?
Denna beryktade por 15.... Har aldrig provat den, men har hört att den är världens mirakelfärg. Sugen på att prova själv någon gång. Vart handlade du?
Ja, kände att ja ville testa dem 
Malms motor har tydligen blivit svensk återförsäljare. För en vecka sen fanns de massor av den blanksvarta men tog slut fort så ja köpte halvglansiga svarta. Ska ändå lacka utanpå med den vita sen 
Btw, jag ska kolla ratten imorgon 

Städat garaget och provmontera även baksäte och stolarna efter att svets och lackering av bottenplattan gjorts klar.

Grattis till färdig platta!
Grattis till färdig platta!
Tack! dock så var den lagad med platt plåt och inte den veckade som ja velat ha men men.
Börjar känna att ja måste spinna upp en växel och få klart grundarbetet för att iaf lägga epoxin och slipgrunden.
Gjorde hela framdelen plåtren för att se alla eventuella defekter och rost.

Tummen upp, fortsätt jobba på 
Fortsatt med slipandet till plåtrent i cupén. Även börjat med renoveringen av skiljeväggen.

Sweet, det ser riktigt bra ut!
Bra idé med skiljeväggen, den kanske jag lånar 
Sweet, det ser riktigt bra ut!
Bra idé med skiljeväggen, den kanske jag lånar
Kör på de 
Dock så gjuter ja inte av den utan kommer kapa bort överskottet och sen bredspackla o slipa o lacka den 
Bredspacklat o slipat skiljeväggen. Ta och lägga akrylfiller någon dag sen.
Även slipat rent innertaket för att kunna lägga epoxy.

Konka även in ett gammal klädskåp som jag ska bygga om o ha mina verktyg och lackeringsprodukter.
Mycket nacke, arm och ryggvärk efter att ha slipat rent innertaket? Blir som vanligt sketafint i både verkstad och bil!
Mycket nacke, arm och ryggvärk efter att ha slipat rent innertaket? Blir som vanligt sketafint i både verkstad och bil!
Hahah ja skönt var de inte o sitta sådär!
Sen fast ja tyckte ja hade skyddsutrustning så hamna halva taket i form av damm i näsan!
Tackar! Skönt me lite julledigt snart, ska riva ut allt i garaget och kasta de som inte används längre.
Hade tidig julafton igår då frugan åker upp till Skellefteå.
Fick en ny grej att ha i garaget 

Slipat rent runt alla fönster, dropplisten o även börjat med vecken som man inte kommer åt med slipmaskin.
Visade sig vara ganska rötet vid dropplisterna så fått bytt plåt o svetsat en del. Spacklat upp o sen dragit en vända med Por15 rostskydd.

Såg lite sprickbildningar i hörnen vid framrutan idag så tänkte köra de plåtrent. Ja, nån plåt fanns de inte i nåt av dem nedre hörnen. uppbyggt med en tejpbit under o sen en massa spackel....
Gasen tog slut så hann inte börja laga klart detta...

Vad tråkigt det är när man hittar mer jobb... Men skönt när man blir klar och veta att hela bilen är 100% Blir riktigt najs 
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.