1

Vilka bolag är bäst/billiga?

finns det någon speciell vw försäkring för äldre fordon?

Ska ta försäkring på en -72 bay imorgon

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

2

Jag har länsförsäkringar,,,bra priser mot många andra,,,tycker jag ialafall,,,men jag har aldrig varit utsatt för skada så i det fallet vet jag inte  ICQ/ab

Typ 1 -58

3

BjörnJ skrev:

Jag har länsförsäkringar,,,bra priser mot många andra,,,tycker jag ialafall,,,men jag har aldrig varit utsatt för skada så i det fallet vet jag inte  ICQ/ab

Jag hade också länsförsäkringar på min 57a, men hört att dom är väldigt knöliga så fort det händer någonting... Tur att jag inte råkade ut för någonting! Hört bättre om trygg-hansa så ska nog ta det nästa gång ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

4

länsförsäkringar är bra

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

5

Ok, Folksam..billigare blir det inte..

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

6

ok, får väl helt enkelt ringa runt imorgon. tänkte mer om det fanns nån veteran försäkring. men då är det helt vanlig som gäller

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

7 Senaste redigerad av Frederik (2013-12-04 23:14:54)

Jag hade Länsförsäkringar, men bytte till trygg-hansa. Blev nästan 50% billigare i mitt fall. Jag tror inte det finns något enkelt svar vilket bolag som är billigast för det skiljer från fall till fall. Det bästa är att ringa runt. Många bolag har någon typ av entusiast/ veteranförsäkring, hör bara vilka begränsningar som gäller. Trygghansa tycker jag är suveräna att ha med att göra också när man ringer dem. Bla. när jag skaffade ny bruksbil senast ringde jag och "förberedde" en försäkring innan jag åkte och kikade på den ifall affär skulle bli av och blev sedan uppringd kl 22 av dem för höra om försäkringen skulle avbokas eller gälla.

8

Själv har jag endast haft Trygghansa och folksam stora bolag och billiga i mina fall.
har aldrig vart några problem vid skador eller andra saker.
i alla fall har det handlat om helförsäkring
så blir detta också på bayen ICQ/ab

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

9

Jag har MHRF försäkring (folksam) på dom flesta av mina bilar, som är en veteranbilsförsäkring men man kan inte tekna en så direkt, bilen ska besiktigas och lite annat.
Har övriga bilar i trygg hansa (även bruksbilarna) tror även dom har en veteranbilsförsäkring?? har dock aldrig råkat ut för någon olycka så i det fallet vet jag inte
Btw så kunde jag inte lösa försäkring hos Folksam dom skulle ha 2 gånger så hög årspremie än trygg hansa.

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

10 Senaste redigerad av Alander (2013-12-04 23:58:00)

Jag har Länsförsäkringar i allt... Dom baserar bara statistiken över länet och inte hela Sverige, till skillnad från typ Folksam & trygghansa som har sin statistik över hela Sverige. (Har jag hört av en som jobbar med saken i fråga)

Så beroende på det är det bra pris i Västerås..! Alltid när jag & polare jämför iallafall.
Betalar ca 200:-/mån helförsäkring på varianten & helförsäkring(garageförsäkring) på 61a bussen = 9:-/mån

FolkSkam kan man ju kolla bort åt...!! ICQ/ad

11 Senaste redigerad av Frederik (2013-12-05 00:25:01)

Jo trygg-hansa har veteranbilsförsäkring, enda begränsningen är Max 500 mil/år. Inga andra begränsningar/ krav vad jag vet.

För mig kostar bubblan ca 8-900kr/år (helförsäkrat) hos TH. Bay-bussen 11-1200kr/år (helförsäkrat). Lustigt nog så är bay-pickupen ett par hundralappar dyrare.
Hos Länsförsäkringar har jag för mig bussen kostade närmare 2500kr/år.

12

På min VW typ 1 -60 har jag MHRF Veteranförsäkring Betalar ca 400:- Helförsäkring om året( Svårslaget)
Krävs medlemskap i ansluten klubb exempelvis VWHK. ICQ/ab

Porsche 356 Speedster replica http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=40551 VW 1200 -60