Jag slänger upp en tråd jag åxå då och visar lite vad som händer i smedjan, så ni inte tror jag bara snackar och lurar polare....
men jag kommer att köra en lite allmän tråd om diverse projekt och vad som händer i och kring mina projekt , kanske uppblandat med nån resa eller besök i nåt garage. Men vi börjar med vad som hänt det senaste året och vad som pågår just nu ! Hoppla !

I höstas efter en viss tids vånda så sålde jag ´64 Bubbla som åkt i ett tag och kom på att jag skulle minsann lägga min tid i garaget och få lägga ner all min tid på Splitbussen utan störande moment som andra bilar och sånt.. men som alla vet så blir det aldrig så !
När jag så lämpligt bestämt att jag skulle sälja bubblan så ringde en ytlig bekant och undrade `-vill du ha en folkabuss ? ´ Äh va fan , kolla kan man ju alltid ..
och då priset var rätt och platsen var sämre så passade det ju bra att anlita min kompis Nisse och hans nyss inköpta leksak !
Så då stod jag alltså med ett stycke ´68 Bay i finaste fyllebuss skick på gårn ! Ja ha , men då gör vi väl så här ! Jag börjar att svetsa på Splitten snart för den här bussen får jag igång på ett kick ! Så har jag plats för hela familjen att cruisa runt i hela sommarn och då gör det inget att Spliten får stå ett tag till så börjar jag med den sen... Jovisst....
Nåja ambitionen var på topp och arbetet påbörjades men så snabbt gick det faktiskt inte så nya ( eller gamla,beroende på hur man ser det.. ) ideer kom fram i ljuset .
Nu blev det iaf bestämt ! Bayen ska säljas och all tid ska läggas på Splitbussen !
Sagan om Split bussen är egentligen lång men jag kortar lite, det här är för fem år sen.. jag hade efter ett tips fått reda på om en gammal folkabuss på en gård i en mindre by häromkring så brorsan och jag var dit och blev ju naturligtvis rejält uppspelta !
Eftersom den stod på en tomt ( som jag olovligen var in på och dessutom fotade.. ) så borde ju ägaren var lätt att hitta men icke ! Efter nästan ett år så ringer brorsan och säger ´- din buss är på blocket ! ´ så jag ringer upp snabb som en iller och köper den ! Då stod den hos Sänke i Borlänge så en tur dit blev det då istället för till grannbyn.. Sen har det kommit en del imellan men nu skulle det alltså bli av , delar har samlats under alla år så mycket fanns ju och mycket behövs .
Så , nu är jag här då ! Kapa , mäta , svetsa , gör om , dricka kaffe , svetsa igen och lyckan är fullständig !
Men som så många gånger tidigare... ramlade jag inte över en till bil som jag bara måste ha !? Jo men visst, det blev så den här gången åxå ... Jag lägger in en obligatorisk hämta-hem-nytt-objekt-bild på den så fortsätter jag med resten imorgon.
Väl mött vänner ! Marcus 

bra där men man har ju sett vad en del pallar upp bilarna med nuförtiden så inget förvånar en längre. 

Det ligger en del på vägen bredvid Örjan..