Denna kanske platsar mer i carspotting-tråden, fast det är ju endå ett vrak på sätt&vis..

lite sugen på den är man allt! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 107 108 109 110 111 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Denna kanske platsar mer i carspotting-tråden, fast det är ju endå ett vrak på sätt&vis..

lite sugen på den är man allt! 
Varför står den där? Någon som håller på att renovera den?
Varför står den där? Någon som håller på att renovera den?
I väntan på renovering kan man säga, stog där tillfälligt. Nu vet jag inte vart den står..
Jag känner igen gårdsplanen...vid lackarn o den gasglade, eller hur?
Jag känner igen gårdsplanen...vid lackarn o den gasglade, eller hur?
Precis! 
Du vet väl att det stod en gul bubbla tidig 60talare bakom huset där den gasglade huserar? Den är nog inte kvar...
Den har jag inte sett. Dock en fin gul stålyse inklämd i en liten hydda i stan 
Sen står det en röd bubbla i en trädgård, på höger sida om man kör söderut, ca 200 meter in nånstans mellan Kolunda o Slytan väg 53. Sen står det en bussmotor typ 4 på en lastpall ca 200 m från Barvagården o på andra sidan vägen en halv typ 3 platta med bakvagn.
Det finns så satans mycket småvägar där, o grejor överallt...fattar inte att du har tid att sitta vid datorn ens... 
Sen står det en röd bubbla i en trädgård, på höger sida om man kör söderut, ca 200 meter in nånstans mellan Kolunda o Slytan väg 53. Sen står det en bussmotor typ 4 på en lastpall ca 200 m från Barvagården o på andra sidan vägen en halv typ 3 platta med bakvagn.
Det finns så satans mycket småvägar där, o grejor överallt...fattar inte att du har tid att sitta vid datorn ens...
Haha jo småvägar finns det gott om
den röda bubblan har jag också sett, fanns en utanför Torshälla också -67 men är borta nu
såg ut som en gammal cal-looker
Får ta sig i kragen någon gång!
För er som inte har Facebook så kommer min bärgningsfilm här.
http://youtu.be/xQrLCTHKq0s
Bergau skrev:Varför står den där? Någon som håller på att renovera den?
I väntan på renovering kan man säga, stog där tillfälligt. Nu vet jag inte vart den står..
Tror att den står vid samma byggnad som tidigare fast på "baksidan"
Hellberg skrev:Bergau skrev:Varför står den där? Någon som håller på att renovera den?
Tror att den står vid samma byggnad som tidigare fast på "baksidan"
Jag hoppas gubben ordnar den iallafall, verkar vara hans dröm 
"Baksidan"...du menar väl i "gränden"?
Är det Inte den gasglade som håller till i gränden? Eller tänker jag fel nu
Jo, han är i gränden. Det har ju stått en splitt där innan med.
Jo, han är i gränden. Det har ju stått en splitt där innan med.
Michos Miche köpte inte du den? 

Jo precis
Författade ihop inlägget lite väl fort....
Edit vänta lite här,
Var det denna split som stod utanför Transcom? Stod en kaross där i våras/somras som inte hade soltak har jag för mig ..
25hpman skrev:Jo, han är i gränden. Det har ju stått en splitt där innan med.
Michos Miche köpte inte du den?
Plattan till den står ju utanför Delta Plast, eller resterna...
Den ser för obulig ut på bilderna..
Det är inte den han kör med, Mackan, mörkö occh michos delade vårdnaden om den...
Michos läser nog inte här så ofta, så jag tar mig friheten att svara av vad jag tror/tycks veta om ämnet.
Historien om den där splitkarossen från oktober 2012:
Jag köpte den av Wärn efter annons här på BV, tog hem den och plockade allt utom högerdörr, pilvred, mellanplåt bak och någon mer detalj som Mackan tog. Efter det såldes den till Franke ihop med en frisk ovalkaross som ett splitprojekt. Efter han avyttrade karosserna vet jag inte vart den hamnande. Den ser rätt ok ut på bilderna men är sopslut under midjan. Går typ att använda bakruta, tak, lucka ovanför växellådan, ishciasluckor (sen modell) och instrumentbrädan.
Fronthuven sitter orörd på min knöliga split, medan förardörren skrapades ren från den svarta färgen.
Med andra ord fick den offra sig för att få fart på två andra splittar. 
Historien om den där splitkarossen från oktober 2012:
Jag köpte den av Wärn efter annons här på BV, tog hem den och plockade allt utom högerdörr, pilvred, mellanplåt bak och någon mer detalj som Mackan tog. Efter det såldes den till Franke ihop med en frisk ovalkaross som ett splitprojekt. Efter han avyttrade karosserna vet jag inte vart den hamnande. Den ser rätt ok ut på bilderna men är sopslut under midjan. Går typ att använda bakruta, tak, lucka ovanför växellådan, ishciasluckor (sen modell) och instrumentbrädan.
Fronthuven sitter orörd på min knöliga split, medan förardörren skrapades ren från den svarta färgen.
Med andra ord fick den offra sig för att få fart på två andra splittar.
Worth it 
jaha det är den karossen som Kajan köpte , ska ha resterna till sin 60a 
Körde runt lite med bilen igår och hittade 9 olika bussar och pickisar. Det mesta rostigt men troligen till salu. Tog tyvärr inte så många bilder, men på gården där bilden är tagen finns det 5 stycken. 1 dubbelhytt, 2 enkelhytter och 2 bussar. Alla Bay. Ska hämta picuppen på bilden till våren.
Den såg fin ut! 
Sidor Föregående 1 … 107 108 109 110 111 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.