Gud vad bra det blev..synd på ölen bara..
Som sagt,ses i Motala i sommar! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 - Dahlströms Grävmaskiner.
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Gud vad bra det blev..synd på ölen bara..
Som sagt,ses i Motala i sommar! 
Det enda som hände var väl att jag spillde ut min Zlatopramen
Noooooooooooooo... 
Jahaaa! Så det var inte att du satt framvagnen upp å ner som du skrek "Neeeeeeeejjjjj!" på fejjan här om dagen??
hehe...
Jahaaa! Så det var inte att du satt framvagnen upp å ner som du skrek "Neeeeeeeejjjjj!" på fejjan här om dagen??
![]()
![]()
hehe...
He he... Nej det hade mer med Zlatan att göra. Det verkar som att allt som börjar på "Zlat..." går fel... 
Tack för besöket.
Mycket jobb du har gjort på den, inte så mycket kvar.
Tack för besöket.
Mycket jobb du har gjort på den, inte så mycket kvar.
Tack själv! Det var suveränt att vi kunde byta fälgar. Ska kolla med en som pulverlackar vad han tror. Ha det så länge!
I dag gjorde jag i ordning länkarmarna. En stötdämparbult svetsades och länkarmarna tvättades av och lackerades. Sedan började jakten på ett par typ-1 spindlar som var lämpliga att använda till barndooren. De lossades från typ-1 framvagnen och mockades upp på BD-framvagnen. När man väl kommit så långt var det ju lika bra att mocka upp CSP-kittet med en fälg också. Det ser mysigt ut det här om jag får säga det själv...
Nu återstår att fixa till spindlarna och montera skivkittet i fram. Skall man ha bromsköld förresten? Ja sedan är ju styrstag och annat kvar men det är nära nu...
Spindeln uppmockad:

CSP-kittet uppmockat:

Fälgen dithängd:

Tack till Gusten för lån av fälgar.
Ser riktigt bra ut! kommer den att rulla på 356 plåt?
Trefemtiosex is da shit. Ser bra ut nicko, riktigt bra
Jo den kommer att rulla på svarta 356 plåtisar. Det är svårt med annat på en delvis vit bil. Jag tror det blir rätt så hårt med alunaven bakom.
3 tummar upp! 
Tror jag hittat rätt produkt för att få bort färgen på mina Porsche trummor. CRC-gasket remover verkar vara grejen. Jag vill undvika att blästra då det ger en matt yta är jag rädd för.
http://www.crc.co.nz/Automotive-Automot … 0-6786.htm
Någon som provat detta på aluminium?
Om du blästrar med glas eller soda så ger det en blankare yta. Glas sluter porerna medan sand eller andra vassa material öppnar porerna i materialet.
VW + PORSCHE = Bad ass
CRC Gasket Remover funkar skitbra att ta bort vissa färger med . Bara att prova..
CRC Gasket Remover funkar skitbra att ta bort vissa färger med . Bara att prova..
Det låter bra! Jag har beställt två flaskor nu.
På torsdag är det garagekväll igen. Funderar på om jag skall börja korta rattstången. Är det någon som har några bra tips inför denna operation? Något man bör göra och något man inte bör göra?
Blev inte så värst mycket gjort igår kväll. Det strulade med packboxbytet på drivaxeln ut emot trumman på vänster sida. Den där lilla hylsan som ligger an emot lagret hade fastnat på drivaxeln. Men nu sitter det i alla fall två porschesköldar där och väntar på resten.

Jag började riva i de gamla barndoorspindlarna och lärde mig igår att det sitter nållager och bussningar på BD. Skall det fungera med bubblaspindlarna får man nog skippa nållagret och borra upp bubblabussningarna + brotcha till strax under 20 mm.

Sedan grubblar man ju vidare runt färgval på fälgarna. Hade tänkt svart först men jag tycker det dödar 356-fälgen helt. Dock får man ju en elak effekt emot alu-naven men jag tror att solid mörkare grå eller en mörkare silver är bäst. Chrome går bort på en vit bil.

Trevligt med dina veckouppdateringar! Jag röstar på mörkgrå
Den siste matchade ju bussen bäst, i alla fall i nuläget 
Antracit. ?.lite lagom svensk färg.. 
Ja, antracit skulle bli perfekt 
Ja, antracit skulle bli perfekt
Nu kom jag på vad jag glömde därute Anton... 
Den siste matchade ju bussen bäst, i alla fall i nuläget
+1 
Antracit blir jättebra tror jag.. 
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 - Dahlströms Grävmaskiner.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.