1 Senaste redigerad av Andreas_Johansson (2013-11-27 12:36:44)

Hej

Jag är ny här och tänkte slänga ut en fråga.
Jag har hittat en bil som jag nästan måste ha. Problemet är att den är 25mil bort. Därför undrar jag om det finns någon som har ett bilsläp som man kan dra på b-kort efter en V70 att låna eller hyra ut. Vill ju gärna att det finns i närheten av Virserum. Skulle kunna tänka mej att ha det på söndag om det passar.

Hoppas på svar

2

Vet att man inte ska uppa trådar så fort, men skulle gärna inte vilja missa denna bilen

3

Finns ingen bensinmack eller bilverkstad som hyr ut i närheten av dig?

Typ 1 -68
Waldburg

4

Har kollat men inte lyckats hitta någon i närheten.
Inte så kul att köra 16 mil extra för att lämna släpet bara

5

Inte för att sabba men, om bilen du ska köpa är tyngre än en bubbla får du troligen inte ta den på släp iaf.
Satsa på att hyra en biltransport istället

Nytt mob nr...

6

Det är en Bubbla. Ingen speciell en 1300 -70. Hade varit betydligt enklare att köpte en på närmare håll, men just denna bilen var min första bil och tycker det vore kul att köpa den igen och fixa iordning den

7

Andreas_Johansson skrev:

Det är en Bubbla. Ingen speciell en 1300 -70. Hade varit betydligt enklare att köpte en på närmare håll, men just denna bilen var min första bil och tycker det vore kul att köpa den igen och fixa iordning den

Köp den och hämta lite senare så du inte behöver stressa lika mycket om det går? Biltransport vore väll bäst ICQ/ab slipper du köra 80 också!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

8

Hellberg skrev:

Köp den och hämta lite senare så du inte behöver stressa lika mycket om det går? Biltransport vore väll bäst ICQ/ab slipper du köra 80 också!

Vore ju bra Får höra med han om han kan hålla den. Vore riktigt kul om man fick köpa den igen

9

Kolla blocket efter uthyres. Eller Fimab? Eller liknande... Eller bor du helt ute i ödemarken..? ICQ/ad

10

Nä inte helt i Ödemarken. Jag bor i ett litet samhälle som heter Virserum

11

Virserum är en tätort i Hultsfreds kommun i Kalmar län.

Mao inte ödemark.. Borde finnas några släpägare i närområdet.. Finns det inga folkrejs ägare i krokarna.. Dom brukar ha släp
Jag har iofs ett hembyggt bilsläp, men tyvärr e det just för tillfället o besiktigat, och lastvikten e endast 760kg. (1100 kg totalvikt ) annars skulle du gärna fått låna.. Iofs bor jag nog för långt bort. Ca 10 mil söder om kalmar. ICQ/ad
Men annars skulle jag gärna hjälpt en vw ägare...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

12

Tack för erbjudandet. Har tyvärr dåligt med kontakter, men får nog leta vidare

13

Det måste finnas en OK/Shell mack eller dyl som hyr ut biltrailers i din närhet. Här uppe i våra trakter finns det många biltrailers att hyra. Inom en radie på fem mil, så finns det nog 5-10st att hyra. Och Borlänge borde inte vara så unikt.

Ring mackarna i Hultsfred eller Oskarshamn och fråga. Har inte dom, så borde dom kunna tipsa om vart du kan hyra.

14

Snackade med han som har den över FB och han håller den till mej tills jag får tag på ett släp
ICQ/ab  ICQ/ae  Default/lol  ICQ/af