1,351

Ingen dum plan det där Helsing  ICQ/ab

1,352

Det stuket kommer att bli grymt!

1,353

Fränt ICQ/ab

1,354

Som om jag skulle bli stött av "nära sanningar"  ICQ/ad
Den rätta sanningen är att tiden går åt till att leverera svåra att hitta sidolämmar till detta projekt, vända tillbaka till Sönnsvall
för att skruva ihop en tvåfärgad splitbuss åt "No brain racing"
Lägg till att jag ska begrava katter, ta bort hår ur näsa/öron så finns det ingen tid över för nåt annat ICQ/an
Förstår att ni glömt det eftersom ni inte skrev om det...
Men nu: Åter till ämnet  ICQ/ab

1,355

Joo, jag får tacka herrarna för besöket å stöka.

Jag är mest imponerad över att du lyckats knäppa fast nån gubbe på typ varje kort, för, när jag tidigare tagit kort har de nästan aldrig fastnat någon gubbe på kort.....    ICQ/ag

Hoppas hörnet kommer till nytta, för de ska då sälgen göra iaf! ICQ/ad

Hoppas på uppdatering från den egna pickisen, och kom ihåg att se det som ett gesellprov inför det kommande jobbet!

Nu, åter till Batrik P´s fight mot männen på boxerville! :=)

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,356

Blir snyggt det där Herr Helsing!

Buy the ticket, take the ride... - HST

1,357

Kul att ni farbröder gillar byggplanerna!  ICQ/af Synd bara att det lackar mot jul med alllt vad det innebär med julbord, skolshower, pakethandling och stöka.. men den står ju igaraget nu iaf så nu kan man ju springa ut nån timma  då och då även om det inte sätter fart förrens efter jul.

Mr East hälsade på igår kväll och gav än lite mer inspiration när vi kollade igenom smedjan så snart ska ni få se bilder på rost ! Jag måste dock innan jag kan kapa nåt försöka mäta in och staga upp bilen, tror inte den håller riktigt rätt mått nu...  Default/hmm

Jag har skaffat en hel del bitar redan innan , bla en flakbotten kommer från Englund , en NOS tröskel från 25 Hpman och ett bakhörn som kapades loss uppe hos Danne från en skogsmaskins överkörd pickup så naturligtvis kommer det till nytta. Tack för det !  ICQ/ab  Och vi återkommer till vad Danne skriver om gesällprov och kommande jobb för Danne och jag har en rolig grej ( mest rolig för oss naturligtvis ) på G men det blir till sommaren eller så.. Wait n see !  ICQ/ae

Men är det nån som har ett kapat hörn till höger sida som är räddningsbart så är jag spekulant ! Även andra delar till pickup kan behövas så skicka ett PM om ni har nåt.

Det rätta sanningen Patt-rik är att du läser massa mode och inredningsbloggar som tar den mesta av tiden, sen att du råkade tappa en uppsättningar lämmar hos mej samt snubblade in och förstörde Nobbes lyxbuss montering räknas inte som nån hjälp egentligen ! 

Men du var delaktig , absolut!  ICQ/ae

Hur som helst , tack för kommentarer och snart blir det bilder från Smedjan !  ICQ/af

Post's attachments

Skeå11.JPG, 183.99 kb, 1157 x 768
Skeå11.JPG 183.99 kb, 177 downloads since 2013-11-28 

You´ll never know...

1,358

Se på faan! Är det en Gremlin som står och biter hejdlöst på gammalt tyskt kvalitetsstål där borta?!

1,359

Näää..inte en Gremlin. Det är ju mer de som står bakom kameran vid det är kortet som är gulliga små monster.
Jag är mer som Luke Skywalker som skär gammalt tyskt kvalitetsstål medelst lasersvärd i märkeskläder och lågskor i blötsnö och nollgradigt!  ICQ/ae

http://www.youtube.com/watch?v=H99DjUza … 99DjUzafAM

You´ll never know...

1,360

Ja just ja! Undrar om inte jag såg en lasersnabel hängandes på väggen i Smedjan en gång i tiden, Smeden, Tallåsens svar på Luuk Skajwåker! Coolt!
Börjar alla bitarna falla på plats nu eller?

1,361

Nja, alla bitar på plats är väl att ta i.. men jag har ganska mycket, lite på G och vissa saker fattas helt.

Jag ska göra en sammanfattning och efterlysning ikväll tänkte jag.

You´ll never know...

1,362

" Fel-  bristfällig eller helt avsaknad av tänkt funktion "

Jag har nog lite fel på min bil tror jag.. eller som Junior sa när han såg pickisen för första gången " - den ser livsfarlig ut !" och då inte i meningen att den var jävligt hård och frän..  Default/hmm  men därav projekt namnet " Projekt Lebensgefahr "!   ICQ/af 

Och på ett sätt så måste jag ju hålla med, jag har aldrig tidigare startat ett så här stort projekt faktiskt vilket ju kan innebära fara för mitt liv.. många har gått i väggen för mindre jobb men det ska nog gå bra. Man har ju mycket hjälp av alla här på BV och mycket därför så är det jag redan har mycket delar hemma redan. Som vanligt när jag håller på så hålls inköp av färdiga nya plåtar på en ganska låg nivå. Kalla det snålt eller dumt eller vad ni vill men jag tycker det är kul att banka själv och lappa ihop med " äkta" VW plåt gör att passformen på de grejerna ofta är lättare att hålla.

Men som ni ser då så har jag ett fel på bilen. Flakets funktion är i högsta grad bristfällig !  ICQ/ae Även en del annat.. ICQ/ad men jag visste om ett avkapat flak sen tidigare och det har jag nu hemma. Bädden med balkarna är hela på det så det passar fint i mina planer. Några övriga smågrejer kunde åxå räddas.  Lämmar fick jag med i köpet men de var ganska dåliga men som tur var så hade Patrik B ett par, tom i rätt färg och med hela gångjärnen kvar som jag fick köpa och fick levererade till BRC.  Tack för det Pata !  ICQ/af

Lastlucka och motorlucka finns i skapligt skick, även bakljusen ingick i affären och kom till slut fram ur en låda i Dalarna. Framlyktor bytte jag till mej hemikring. Golvhalvor till hytten ligger i garaget sen tidigare och även ett urkapat Bay golv som jag har tänkt anpassa till golv i lastutrymmet om det går. Hytten är faktiskt ganska ok förutom det vanliga då i framskärmar och golv. Observera även loggor på dörrarna!  ICQ/ad  Men inte så coolt med " Åkerlunds Livsmedel " kanske..

GustaF har kapat ur lastluckans ram ur en EB som jag hoppas få hem nångång och nu har jag även ett höger bakhörn på gång tillsammans med en del andra småprylar så det rullar på med delar. Tillsammans med vänster hörn som ses kapas loss på bild från Dannes vrak och yttertrösklen från 25 Hp-man så är det mest lite balk och karossidor som ska tillverkas och/eller köpas in, förutom rent mekaniska delar då, men det tar vi senare. Jag har nån timme med vinkelhake, plåtsax, rondell och svets först!  ICQ/ae

Så ligger det till iaf ! Nu är det bara tid som saknas men jag har önskat mej det av tomten i år ! Och Calvados..  ICQ/ag

Post's attachments

DSC_0397.jpg, 338.33 kb, 1280 x 720
DSC_0397.jpg 338.33 kb, 213 downloads since 2013-11-30 

DSC_0420.jpg, 310.86 kb, 1280 x 720
DSC_0420.jpg 310.86 kb, 195 downloads since 2013-11-30 

You´ll never know...

1,363

Blir bra det här, tur att jag inte hann sätta kapen i den, biltransport skulle det bli var
det tänkt!

1,364

Den hade blivit frän som biltransport åxå Fidde och än är det väl inte försent att bygga en!  Fox´en kräver nästan en sån ! ICQ/af

You´ll never know...

1,365

Det lösa flaket matchar min lösa hytt....  ICQ/af

http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 597#p54597

1,366

Ahh, där är fronten. Lika snyggt Yamaha loggad !  ICQ/ab

Hon verkar ha släppt till ordentligt den gamla damen med alla lösa delar runt om i sverige..  ICQ/ae

You´ll never know...

1,367

Det har varit lugnt i garaget men jag har köpt en par grejer som kommer till användning senare i bygget och lyckats lura iväg , eller vem som lurar vem är inte klart än.. den Licht Grau Automat pickisen iaf.

Den levererades idag till denne mycket elake tomte som skulle bygga om den till fyrhjulsdriven fiskrök, eller vad han nu sa.. !?  Default/hmm 

Tack för hjälp med transport Ufo och nu är det faktiskt Late Bay tomt vid Smedjan! En stund iaf...  ICQ/ae

Post's attachments

Tomte.JPG, 72.75 kb, 480 x 640
Tomte.JPG 72.75 kb, 195 downloads since 2013-12-04 

You´ll never know...

1,368

Inga Bay  ICQ/ad .. Jamen då bara måååååste du jobba med en splitt ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,369 Senaste redigerad av Barndoor51 (2013-12-04 20:41:30)

Ååh fyy faaan va rädd jag blev när den kom inrullande på gåårn!!!  Default/yikes Du saa ju att den inte hade någon "keps" Och i min lilla inskränkta vwärld så är ju kepslöst= BD...

Jaja, jag hittar säkert på någe kul med den i alla fall  ICQ/ad

Och efter denna bild så har jag förstått att det är dags att ta fram rakapparaten... Default/lol

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,370

Alldeles rätt Micke Th!  Det är närmare än nånsin..  ICQ/ad

Jodu Bäängt, nu fick du nåt att bita i!  Med eller utan keps, men det blir säkert bra hur du än gör och tack för en bra affär! B-)

You´ll never know...

1,371

Bängt du är int så kroki att du behöv raka di!

S

1,372

Hittade ett par inspirationsbilder som du kan behöva när du ska börja krypa ut i smedjan...

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/154621.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/202474.jpg

Dom och många fler finns i denna eminenta tråd.  ICQ/ab
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … p;start=20

/Foppa

1,373

Liite högre, och med kapell, annars är det min! ICQ/ab

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

1,374

Men måla mej grön och dra mej på en liten vagn !! Så ska min bli !! B-) Helst...

Dannes '57a blir nog mera original . Fatta va många termosar man kan ha på flaket! :-P

You´ll never know...

1,375

Hörru du du, prata för dig själv thermos knugen! Jag kanske, KANSKE mycket väl åka sänkt pickis... :-D

Tel 07noll357185ett