1 Senaste redigerad av mathsson (2013-11-28 21:12:09)

Har en gammal motor som svänghjulet släppte på och slog upp hålen till styrningarna mellan vev och svänghjul.

Bara byta vev och svänghjul eller går det att lösa på annat sätt?

High Potential Racing Sweden din leverantör av reservdelar, förbrukningsmaterial, samt glas- och kolfiber

2

Går kanske borra om till 8 stift annars skulle jag nog byta.
Vad är det för motor?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

Dålig rubrik tycker jag!

Det går att brotcha svänghjul och vev till 11/32~8,7mm om inte hålen är uppslagna för mycket.
Hur är ytorna på vevänden och svänghjulet? Måste det svarvas?

4

Begagnade original vevaxel och svänghjul betingar ett par hundralappar i värde/pris - byt!

5

Opec: de är en 1600cc dubbelportare. De kan vara en ide kanske att borra om den till 8 stiftad

Niklas: ber om ursäkt för dålig rubrik den ska ändras. Kommer inte riktigt ihåg hur illa de såg ut kastade bara ur maskinen och i med den nya.

mettis: jo de är sant tänkte bara om de fanns någon enkel snabb lösning på de hela.

High Potential Racing Sweden din leverantör av reservdelar, förbrukningsmaterial, samt glas- och kolfiber