Blivit dags att kapa ur balkarna för drivaxel o bärarmar på bayen72. Hur gör man lättast. Hålsåg? Hur mycke brukar man kapa ur?
Mvh Stoffe
Ragtop 60 No name
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Notchning
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blivit dags att kapa ur balkarna för drivaxel o bärarmar på bayen72. Hur gör man lättast. Hålsåg? Hur mycke brukar man kapa ur?
Mvh Stoffe
Jag tog ett större ståltub & måttade efter & körde sen det närmaste i hålsågsväg! .. men varför inte C-notcha på engång??
så slipper du göra om jobbet om du vill som jag åka ännu lägre! 
Tror inte bussen kommer åka så lågt Patrik. Du har inte nå material av tuben kvar?
Jag gjorde som CoSmoZ för drivaxel och tog bara bort nedviket för bärarm, men skulle tagit ur även där med facit i hand
bättre att ta lite för mycket än lite för lite 
Jo jag kommer ta ur för både bärarm och axel. Hört att en del bara tagit bort nedviket men ångrat att dom inte tagit mer.
Hur mycket kan man sänka bak om man bara gör uttag för drivaxel/länkarm på ett ungefär.(i cm)
När måste man flytta upp balken/motorpaket osv?
Vet inte om frågorna passar i denna tråden 
- Jag notchade tillräckligt tyckte jag men insåg att bärarmen tog i när jag körde, så jag fick höja för att kunna åka på semester!
& nu får man göra om/gör rätt igen! Jo ståltub finns kan kolla dim, du lär ju inte vilja ha mer en 2" iaf. eller hur??
- Jag vet inte hur dom andra gör! men jag skulle nog vilja flytta upp min motor, för frigången är inte så pass att jag är nöjd, satte på
en dragkrog & den jäkeln tar i typ jämt, så en uppflyttning ligger på önskelistan med c-notch
Sänke körde all in på högtakaren med c-notchning, höjning av motor och låda osv. myyyyycke jobb 
All in är mycket jobb.. Tänkar man sig att köra med lite vettig fjädrings komfort skall man glömma bara sänkning då då bärarmarna står i ganska så brant vinkel och det blir stötigt som fan.. E ju frågan om man bara kör till någon träff eller skall använda mer. All in är mycket jobb....
det var precis så jag gjorde! ... men det tog i endå! & då åkte inte jag så lågt som jag ville!..
blir Allin i vinter! mohaaaaaa 
Hehe ja egentligen så är de ju inte min buss utan sambons o ja lova henne att inte sänka den så mycke mer än den va från början. De spårade ur rätt fort med Franke framvagn svärd o droppspindlar på listan. Dock så vet hon inte om nånting
(än)
Om ja går en aningens längre upp så blir de kalas. Hör av dig när du är i garaget Patrik så kommer ja o tar ut lite mått om de är ok.
gött!! Bara för att det är mycket jobb. ..... E inte detsamma som att det är omöjligt! Lite 1 mm kapskivor och en bra svets kommer man långt med 
Hehe ja egentligen så är de ju inte min buss utan sambons o ja lova henne att inte sänka den så mycke mer än den va från början. De spårade ur rätt fort med Franke framvagn svärd o droppspindlar på listan. Dock så vet hon inte om nånting
(än)
Om ja går en aningens längre upp så blir de kalas. Hör av dig när du är i garaget Patrik så kommer ja o tar ut lite mått om de är ok.
Annars får du väl handla en söt bubbla till tjejen så hon mjuknad... 
leguanen skrev:Hehe ja egentligen så är de ju inte min buss utan sambons o ja lova henne att inte sänka den så mycke mer än den va från början. De spårade ur rätt fort med Franke framvagn svärd o droppspindlar på listan. Dock så vet hon inte om nånting
(än)
Annars får du väl handla en söt bubbla till tjejen så hon mjuknad...
Söt bubbla finns de med.
Men de var hon som ville ha buss
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Notchning
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.