Lägger upp en tråd med mitt vårprojekt. Det är en buss från 72 som jag har stående på jobbet och fixar med på hobbykvällar osv.
Köpte bussen förra sommaren i hoting (Nästgårds) efter att den varit utannonserad på blocket. Var dit,kollade och det var bara att slå till direkt då den var riktigt fin.
.
Därefter fick den stå till sig lite i "lokstallet"
tills för två veckor sedan då jag drog in den på jobbet.
Första hobbykvällen gick jag igenom bussen och kollade vad som måste göras. Knappt nån rostlagning alls förutom tröskeln på skjutdörrsidan samt lite ytrost här och var.

Därefter så byttes soppaslangar, stötstångsrörstätningar,olja och bensin.Efter rep av gaspedalen och justering av gasreglaget så hoppade den igång,går inite bra men går

Sen monterades div lysen och demonterades div skräp
bla annat så var främre mattan tillverkad av liggunderlag som dragit åt sig en massa fukt, men golvet var helt ok under
bara ytrost.
Kvällen avslutades med att busen fick en provkörning,tillochmed bromsarna funkade
Hobbykväll två så byttes allt i tändningsväg för att få motorn att gå bättre men utan resultat,har även fixat div vacumläckage osv
Så nu har jag inte kommit längre. Ska kolla ventilspelet samt rengöra förgasarna för att ev få bukt på problemen.
Bussen är utrustad med en välbyggd men opraktisk campinginredning som kommer att bytas ut
Har skaffat mws polerade fuchs kopior som ska på efter en rejäl sänkning, köpte dom när dom hade rea i höstas och betalade strax över 3000 kr inkl frakt hem till dörren
Ska se om jag kan göra ett ryck på måndag för nu är ju våren här