Fidde är i garaget och bad mig svara på frågorna.
Det är samma utförande till 1958. Upp till -58 löper växelföraren fritt.
1959 fick I-profilen en bula runt växelförarhålet och växelföraren löper i ett rör. Det går att se på Nickos länk.
Fidde mätte lite på en 59-67 splitbuss idag och växelförarröret är 30mm utvändigt.
Kollar man på Fiddes balkset, så är hålet i hattprofilen är redan 30mm medan hålet i I-profilen är 28mm, så man får slipa upp hålet 2mm för att det ska passa. Anledningen till att det är olika hål i Hatt och I profil beror på att det ligger en rörhylsa bara genom hattprofilen.
Alltså, från -59 och uppåt passar balksetet, men man måste slipa upp tre hål och det saknas en bula runt hålet på I-profilen, så man får inte helt korrekt utseende.
-Ioor, det är ingen botten till den bakre Hattprofilen och det är inga hål för vajerrör och dyl. Rambalkarna är 2 meter lång och måste "bockas"