Bara för att du inte ska bli mallig av allt smicker så säger jag bara som alltid annars. Det ser bööög ut.
Hehe, helt ok 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 Klein. Byggnadsfirma Zetterberg
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 40 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bara för att du inte ska bli mallig av allt smicker så säger jag bara som alltid annars. Det ser bööög ut.
Hehe, helt ok 
Ika skrev:Bara för att du inte ska bli mallig av allt smicker så säger jag bara som alltid annars. Det ser bööög ut.
Fy faan... Vare nån som sa hendrick thorehammar?
Är denna ursprungligen från Luleå?
Den borde vara från Stockholm från början, men den har BD skyltar Norrbottens län. Det var där den gick sist antar jag.
Gunnar Zetterberg Byggnads AB startade som Byggnadsfirman Zetterberg i början av 1900-talet i Stockholm av Carl Zetterberg som utvecklade firman och dess verksamhet i hela Sverige med huvudfokus på de två stora metropolerna Stockholm och Göteborg. Vid Carls död 1948 tog hans söner Gunnar och Mander över verksamheten. Gunnar övertog Göteborgsverksamheten och Mander tog över verksamheten i Stockholm. 1951 bildades Gunnar Zetterberg Byggnads AB med verksamhet huvudsakligen i västra Sverige. 1969-70 började bolaget bygga fastigheter för eget bruk och förvaltning. Under åren minskade entreprenaddelen av byggverksamheten och idag ägnar sig organisationen i huvudsak åt förvaltning av egna fastigheter i Göteborg med omnejd.
Affärsidé
Gunnar Zetterberg Byggnads AB är ett fastighetsbolag med säte i Göteborg. Målet för bolagets verksamhet är att förvärva, förvalta och förädla fastigheter i syfte att erbjuda ett så föredömligt boende som möjligt för våra hyresgäster samt i viss mån bedriva diverse byggverksamhet.
Ulf Zetterberg, VD
Stora demonterings dagen, ulven åkte upp på pallbockar för att få lite bättre arbetshöjd.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Det var lite spännande att riva bort framvagnen, man vet aldrig vilket skick ramen
är i. Den var helt kärnfrisk, behöver bara laga ramen i underkant.

image by
flat4sprintstar, on Flickr
Fick ur motorn innan det var kväller, den har ett 20 nummer, har man tur är det original motorn. Lär beställa ett födelsebevis från Tyskland snart så man får veta.

ps. va ledig imorn så det går bra att mysa lite då 
Nu är bollen i rullning Fidde -BD 2014!

Bra jobbat !!
Ser najs ut fidde... kör hårt ! 

Nu är bollen i rullning Fidde -BD 2014!
Nja den här bollen ska inte rulla så långt nu, kommer inte att del laga den som jag
hade tänkt ett tag. Nu blir det en total urblåsning av golven. Finns två andra bollar
som måste i mål 
Så här var det Danne, bussen såldes ny till Zetterberg 27/11-54 Scania-Vabis Södertälje

Den såldes 29/5-59 till snickaren Oskar Gunnar Andersson i Kalix.

Idag blev balkarna klar till bussen+ 14 set till. Vet att några av er som har beställt
väntar på dom, så nu är det bara att köra så det ryker i garagen. Från början var
det tänkt att dom skulle klippas i sax, men det blev stansmaskin istället och
då la vi till hål för växelröret samt flikar på I och Hatt profilerna +- 1 tiondel
ska dom ligga på.

Det där är faktiskt en grymt cool bild... Den liksom visar lite på vad som komma skall 
Det där kan ju få vem som helst svetssugen.. 
Även om jag inte fattar BD hysterin så tycker jag att det är underbart att ni dårar svetsar på!
Jag kopplar härmed om rälsen i min hjärna med destination Barndoor-chassi 
Loooking goooood!! 
Idag blev balkarna klar till bussen+ 14 set till. Vet att några av er som har beställt
väntar på dom, så nu är det bara att köra så det ryker i garagen. Från början var
det tänkt att dom skulle klippas i sax, men det blev stansmaskin istället och
då la vi till hål för växelröret samt flikar på I och Hatt profilerna +- 1 tiondel
ska dom ligga på.
Skulle det finnas möjlighet att att få köpa ett set? har en 55a keps buss.
När man ser det där så får man liksom lust att köpa sig ett kit även om man ingen BD har..... 
När man ser det där så får man liksom lust att köpa sig ett kit även om man ingen BD har.....
Håller med dig Reine till 100%, bra att ha grejer helt enkelt.
Är alla bokade eller vad kostar ett set om man skulle va sugen?
Porrigt värre med fina balkar, man vill bara börja bygga 
Nu vill jag bara hämta ramen så man kan slänga ihop den 
Tror att alla kitten är betalade redan
Jag eller vi! förstod redan, om vi lägger ut en bild på ramdelar blir det frågor
Om ni är 15 eller mer fixar jag det. Det här är en bygg sida om min buss
i första hand. Ni får naturligtvis skriva vad ni vill här, men ska jag
starta en tråd?
Jag eller vi! förstod redan, om vi lägger ut en bild på ramdelar i god K, blir det
frågor. Om ni är 15 eller mer fixar jag det. Det här är en bygg sida om min
buss i första hand. Ni får naturligtvis skriva vad ni vill här, men ska jag
starta en tråd?
Gissar egen tråd men...
1
Starta en sida. Jag tar ett kitt iallfall. 
Jag med! Ca pris?
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 40 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 Klein. Byggnadsfirma Zetterberg
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.