Spoilern är en sån sak som folk antingen gillar eller hatar, jag gillar den
beträffande fälgvalet så blir det inga 17" men ett byte kommer ske;)
51 2013-09-01 18:54:11 Senaste redigerad av jonas n (2013-09-01 20:17:58)
Jo spoilern blev såg ju riktigt trevlig ut faktiskt. Är det en http://dalhems.se/Product.aspx?guid=6d2 … e6bd1e9cc0 sådan? 
Japp, exakt en sån:)
Den är iaf snyggare än Kamei's snöplogsvariant 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
kamei är klassiskt men det gör det inte rätt
Jonas va för fälgar ? inget från volkswagens "standardsortiment" hoppas jag . inga empi´s eller brm eller fuchs snälla
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
eller något som inte har något alls med VAG koncernen eller porsche att göra för att röra om i grytan lite 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Det blir inget av det vanliga sortimentet, vänta och se 
Dubbla 32mm solex från en baybuss monterade. Motorn startade och gick på fin tomgång direkt(hur stora är dom oddsen??) men när man körde så fattades det lite kraft, går nog toksnålt med originalbestyckning och dom filtren, blir att byta munstycken och prova igen:)
Greja med med turbokärran istället 
Waldburg
Vad är det för halsringar i Solexarna ?
Mina PDSIT 32/34:or jag hade i Buggyn på Mantorp i år ("enkelportsmotorn") hade 26mm original, men troligen från 411/412.
Hals 26mm
Huvud 150
Luft 110
Tomg 0.45
Kollar det ikväll, jag har 132,5 i huvudmunstycke vet jag.
Hals 26
Huvud 132,5
Luft 175
Tomgång 55
32-34 pdsit-3 med centraltomgångssystem
Std 1600 med 1:4-vippor och ormbo.
Har du testat
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Huvudmunstyckena bytta till 145, plötsligt gick bilen ojämnt och konstigt...dock gick den bra ibland... Upptäckte när jag kom hem att en tändhatt hade gått sönder och bara låg löst på stiftet
Nä nu blir det att montera bredbandslambda innan jag rör något mer.
Bredbandslambdan monterad...och det snöar.. får se om det blir en provrepa imorron om vädret tillåter.
Blir nog lättare att bestycka då. Vill bara komma med ett påpekande.. det är väl inget måste, men man rekommenderar att montera en lambdasond 45 grader ovanför horisontalt eller högre.
Ajfan, jag hade för mig att den bara inte fick luta neråt. Iofs ska den sitta där ca en mil till innan det blir att riva ur motorn så det går nog bra:)
Är det under så kort tid ska det nog inte va någon fara.
Ikväll var det läge för en provrepa!! 0-100 på 17, 22! Dock låg lambdavärdet på 15, 5 vid fullgas så den behöver mer bränsle. Men jag får nog nöja mig med detta och bygga ihop en ny motor då denna inte är helt frisk..
Då summerar vi 0-100 tiderna då..
Std 1600 med ormbo, hallgivarfördelare och 145 huvudmunstycke: 21, 09 sek
Med 1, 4:1 vippor: 18, 67 sek
Med dubbla solex 32-34 pdsit (snålt bestyckade): 17, 22
Kom igen i med hiltien och gör ett sista ryck eller är det slut med borr
Ps solen lyser i dag
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
2 dm snö ute...stor risk att det inte blir någon mer provkörning innan motorn åker ur..
inga bilder på motor bygget???????
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke