226

kommer det komma mer kaffe innan jul?

227

Hej! Dessvärre inte. Men när alla ordrar gått ut så kommer jag ev. lägga ut om det visar sig att det finns något kvar... men det blir inga fler rost innan jul.

"Daddy Cool"

228

Innehåller nog ganska mycket koffein, bjöd en kompis som är lastbilschaffis på en kopp (8-10 koppar om dagen) och han sov inte på 24h  ICQ/ag

Nice

/Mathias

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

229

Skåningen skrev:

Innehåller nog ganska mycket koffein, bjöd en kompis som är lastbilschaffis på en kopp (8-10 koppar om dagen) och han sov inte på 24h  ICQ/ag

Nice

/Mathias

Det var alltså hög tid att polaren fick smaka på lite riktiga grejer ICQ/ab

"Daddy Cool"

230

smått irriterande att man missa den här laddningen ICQ/ac make more coffee Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

231

Hur tillreder ni ert kaffe så det inte smakar "illa"

Typ 2 -73 Enkelhytt
         -74 Enkelhytt såld
         -75 Buss
         -77 Enkelhytt halverad

232

Tradar skrev:

Hur tillreder ni ert kaffe så det inte smakar "illa"

Tyckte du inte om kaffet? Det var tråkigt! ICQ/ac Köpte du hela bönor eller malet? Hur gör du ditt kaffe - helautomatisk maskin med kvarn, perkulator, vanlig bryggare? Synd om du inte gillade det. ICQ/ac Dock är väl kaffe - som det mesta man äter eller dricker - en smaksak. Alla kan inte tycka om samma sak. Men tala gärna om hur du tillreder ditt kaffe så kanske jag kan hjälpa dig!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

233

Köpte en av var men har bara testat d malda än. Bryggde som vanligt drygt ett mått/kopp

Typ 2 -73 Enkelhytt
         -74 Enkelhytt såld
         -75 Buss
         -77 Enkelhytt halverad

234

Tradar skrev:

Köpte en av var men har bara testat d malda än. Bryggde som vanligt drygt ett mått/kopp

OK. Jag har märkt att i en av påsarna jag öppnat själv av det malda kaffet, så verkar det lite väl grovt malet. Om kaffet är för grovt så kan det eventuellt bli lite "vattnigt" och inte så rikt och fylligt som det är tänkt. Prova och kör ett och ett halvt mått per kopp istället - det borde hjälpa. Om du har en bra kvarn hemma, prova och mal de hela bönorna för bryggare och se om det smakar annorlunda. Det är precis samma bönor, rostning och blandning så det ska inte vara någon skillnad på dem. Om detta inte funkar så är det nog så att kaffet helt enkelt inte stämmer överrens med din personliga smak, och då är det dessvärre som det är. ICQ/ac Men som sagt - prova ovanstående och se om det blir bättre. Lycka till! ICQ/ab MVH / Jonas

"Daddy Cool"

235

Ska labba lite Tack för tipsen  ICQ/ab

Typ 2 -73 Enkelhytt
         -74 Enkelhytt såld
         -75 Buss
         -77 Enkelhytt halverad

236

Jag körde också mitt malna i bryggaren 1 mått/kopp o det blev jätteklent, har nu cirka 1 och 1/2-3/4 mått per kopp och jävlar vilken skillnad det vart, kanongott! ICQ/ab

/Jonas

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

237

Gahmen skrev:

Jag körde också mitt malna i bryggaren 1 mått/kopp o det blev jätteklent, har nu cirka 1 och 1/2-3/4 mått per kopp och jävlar vilken skillnad det vart, kanongott! ICQ/ab

/Jonas

Då har vi nog boven i dramat där ICQ/ab Tack, Gahmen!

"Daddy Cool"

238

Man ska alltid ta lite extra  ICQ/ag

239

Jag kör alltid med två skopor extra mot koppar vatten iaf när jag dricker vanligt kaffe.

Har inte skaffat gravrost än men det kanske kommer!  ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

240

Tack för kaffet ICQ/ab

241

Tyckte också att det malda var lite "klent" så jag malde om en påse i min kaffekvarn för att testa om det funka, och det blev perfekt.
Det var det där lilla extra som behövdes, blev som sagt riktigt bra  ICQ/ag

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

242

Den som spar han har. ICQ/ab

http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/3B515A4B-8A8F-4677-A933-53BC67261559_zpsbxwk6fdi.jpg

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

243

Härligt ICQ/ab Faller fortfarande min herre på läppen?

"Daddy Cool"

244

Det är inte dumt.
Men som jag minns det så var första batchen mer som ett nackskott.
Saknar det. ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

245

http://mkt.com/mission-coffee-roasters/vw-bus-blend

Vafalls konkurrens?!

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

246

Proper design, snygg förpackning!

"Daddy Cool"

247

och jag missat detta helt :-]
finns det malt kaffe kvar?
i så fall vill jag gärna köpa :-)

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

248

Jag är också intresserad av mald kaffe. ICQ/ab

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

249

Hallå! Tyvärr... inget kaffe tillgängligt i dagsläget. ICQ/ac

"Daddy Cool"

250

ingen tom förpackning äns...
måste djävlas på jobbet

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.