1

Har monterat växellådan i min -74 pickis, men får inte i/ur några växlar.
Testade med lådan lös att alla växlar gick i, men nu med lådan i pickupen så går det inte att växla.
Spaken har rörelsen som är vid friläge men nån växel är i i lådan men det går inte att få ur den

Kan det räcka med att koppla bort växelförarkopplingen från hockeyklubban och försöka lägga i friläge på lådan med en rörtång eller dylikt? eller måste man bort med motor och låda helt.
Hade nämligen inget tanke på att testa växelspaken och lådan ihop innan jag monterade motorn....  ICQ/ad  ICQ/ac  ICQ/am

2

Ingen som haft lika problem..??

Har inte haft tid att åka till garaget å kika ännu  ICQ/ac

3

Det är inte säker att man får i växlarna om lådan står i fel läge. Testa att rotera lådan lite och se om det hjälper. I vissa fall kan man behöva justera växelspaken.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Svwerker skrev:

Det är inte säker att man får i växlarna om lådan står i fel läge. Testa att rotera lådan lite och se om det hjälper. I vissa fall kan man behöva justera växelspaken.

Tackar. Tyvärr så hjälpte det inte så jag får plocka ner motor och lådan vid tid och felsöka...  Default/hmm  ICQ/ac

5

Igår plocka jag ner motor å låda, tog bort noskonen å pilla 3ans växel rätt så nu funkar det så långt.

MEN hur fan ska man justera för att få backspärren att funka? jag har justerat å justerat, testat annan växelspak och annan platta under växelspaken men får i backen på tvåans plats hela tiden, dvs behöver bara dra spaken bakåt utan att trycka ner den ICQ/ac
Spaken är original -74 och den andra jag testat är från -73.
Jag har bara bytt låda på pickisen å inte rört växelspaksjusteringen innan ikväll så det borde ju funka tycker jag.

6

Fixat  ICQ/ab