Tack för hjälpen Solex!
Har nu hittat den andra med enkel koppling!
Eftersom tempvisaren ställer sig rakt upp när motorn är varm så verkar ju detta betyda att tempgivaren, till tempvisaren i panelen fungerar.
Jag har även dragit bort kabelskon på den 2poliga, och märker att motorvarvet ökar en aning och att den går mindre jämnt när den är av. Då verkar tempgivaren fungera som det ska.
Undrar dock vad det är som gör att det är hög tomgång på motorn. Gissningsvis 1200/1300 varv. Den drar 1.3lit/mil jämfört med tidigare 1.1lit/mil efter att jag bytte den trasiga lambdasonden.
Undrar om problemet med hög bensinförbrukning beror på att choken är till hela tiden, och inte slår av när motorn blivit varm?
Eller att det är för lite kylarvätska (står på lägsta nivån)?
VW T3 Caravelle GL Multivan 1989 ~ MV ~Stora panorama luckan~2diffar
VW T3 DH Syncro MV~1 diff~ 1991~.
VW T3 Enkelhytt.Volvo B23. ~1990~.
VW T2 Deluxe 2L 1979.