Äntligen så har jag börjat med 59:a som ska bli en 23 fönsters lyx med soltak är tanken, har fått ner den i garaget i källaren och har nu börjat att byta ramen
Här kommer lite bilder på vad som hänt i helgen har legat i ganska bra.......
en kompis som jag känt och haft som brottartränare i 30 år gick bort i cancer samma dag som jag började med den så jag har döpt den till "Mackan" som han kallades... R.I.P Mats.....
Höger och vänster sida klara+ ny ram, det blir en del mätande och kapande innan det stämmer när man inte har så mycket att utgå från!
Fick papprena från riksarkivet i veckan och det är bara SJ som ägt den och den skrotades i mars 1964! har bara gått i trafik i 5 år
nästa år är det 50År sedan den rullade på vägarna!
Det är inget litet projekt men man får ta det bit för bit för det blir inte mycket kvar av orginalplåten..... ska försöka att göra den så original som möjligt i plåten man börjar få lite krav på sig själv
har väl det mesta i plåt väg förutom 2 st sidoramar till fönstrena men det löser sig nog..... ska försöka hålla ett bra tempo i vinter så kanske chassiet kan vara klart till våren har köp kompletta skärmar till sidorna och ett soltak samt repplåt till takfönster..... 

utan alla kommer att tro att du bara köpt en fin buss direkt..