1

lär göra en tråd av aktiviteten i garaget!jag såg en annons här på boxerville då någon ville bli av med en variant! ringde omg och jag var den förste som hörde av mig!tar den sa jag och så bestämde vi att jag skulle komma på söndagen bara jag lyckades fixa en vagn... vagn säkrades och så for vi till strömsund. macke som sällskap och ett par termosar kaffe skulle vara grunden för denna resa till norrlands inland...55 mil ...enkel resa..det är fint i norrland! väl framme möts vi upp av den trevlige jonas rehns trevlige bror som hade förberett genom att dra fram och pumpat luft i däcken på varren. en 68a visade det sig och jag tyckte att den så skaplig ut då man som dalmas brukar möta sämre bilar pga saltet... herr rehn däremot vekade anse att den var död!lastade på och efter en fika i vårsolen med familjen och en driva små hundar så vände vi hemåt...55 mil igen med en lätt vobblig vagn så tog det lååång tid. tror inte jag varit så trött på flera år.. hursom bilen hade ett antal krossade rutor och det ängnades en dag bara att få ur detta glas! alltså 3 dammsugarpåsar senare så dyker det fortfarande upp glas.. kommer nog att göra så ett tag....
http://i53.tinypic.com/s2qjyq.jpg
som synes sitter där nya rutor i bilen och den är idag uppställd på pallbockar för rostrep och bromsrep...det börjar även falla på plats vad det gäller saknade delar...  man kan säga att färgen, vwblå, kan vara den fulaste blå nyansen som vw gjort.....menmen svårt att välja färg på en gratisbil! tack tobias! lägger upp nån ny bild på detta när jag kommit lite längre!

2

Mmm cool med en varre....du får se färgen ur den positiva vinkeln. Den passar med min som é gul då blir det ju blå/gult fint ju ICQ/ab

Den ser ju inte så rostig ut...är det mkt under??

3

Den här läsningen gjorde min dag ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

4

Det ser riktigt lovande ut. Jag måste ta mig ut till dig nån dag för lite inspiration.

Ducati Monster 1200S

5

Satan vad frächt och gratis ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

visst finns där rost.... krockbalkarna fram på innerskärmarna/torpeden  som kom 68a tror jag gör att gasbolaget jublar...en del att bita i under höger bakskärm och batterihyllan....men det finns positiva saker oxå...nästintill friska trösklar för att nämna en... men destomer saker at återställa..! men detta objekt fick min vw inspiration att vakna till liv igen å det är ju värt en del!!! tack tobias

7

Det brukar ju vara så att när man frågar om det hänt något i herrn`s garage så får man svaret " Jag ska ut och börja städa nu"...
Nu har vi ju fått städbilden och lite till  ICQ/ab
Ser fram emot att inspektera plåtjobbet när jag kommer på besök nästa gång  ICQ/ag
// Macke

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

8 Senaste redigerad av masen (2011-05-08 14:33:04)

jaja men jag hade ju tänkt dra ut på det lite.. börjat med innerskärmen, kapat, slipat, falsat ock börjat klippa plåt..lite rillningar att knacka så ska botten klippas...

Post's attachments

0251.jpg, 101.33 kb, 891 x 594
0251.jpg 101.33 kb, 245 downloads since 2011-05-08 

9

Yes - ett typ3-projekt ICQ/ag ! Ser ju rent rostmässigt betydligt bättre ut en de projekt jag och Stefan T drog hem för 25 år sedan ICQ/ae ...

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

10

Del-leverans väntar i E-tuna nu...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

11

barndoor, barndoor, barndoor! fokus nu!  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

12

Härligt Bullman! ICQ/ab Blir studiebesök någon dag! ICQ/ab

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/Bullman-1.jpg

Gasbrännare kanske? ICQ/ab

13

Mats W skrev:

Yes - ett typ3-projekt ICQ/ag ! Ser ju rent rostmässigt betydligt bättre ut en de projekt jag och Stefan T drog hem för 25 år sedan ICQ/ae ...

x2

14

du hörde aldrig av dig masen! angående det vi pratade om på telefon..