1

Jag har köpt en ny kam (typ4) men glömde beställa skruv att fästa kamaxeldrevet med, vad är det för typ av gäng i kammen? M8 går nästan i, tumskruv passade sämre. Någon som vet vad det brukar vara?

2

Testa med fingängad tum.. borde fixa problemet

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

3 Senaste redigerad av PeCe (2011-05-06 09:32:15)

Jag har för mig att det är 5/16-24...

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

4

PeCe skrev:

Jag har för mig att det är 5/16-24...

/ P

Vill åxo minnas det.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

japp, 5/16 UNF passade bra!

6

köpte skruv- åkte hem provade skruv- skruvskallen tog i oljepumpen- åkte till jobbet svarvade av skruvskallen ett par mm- åkte hem- på med loctite och skruvade fast kamdrevet- passade perfekt! tog fram påsen med inkörningsfettet som låg i en påse i kamaxelasken och ur påsen trillade kamdrevsskruv *suck* ICQ/ab

7

VisbyNiclas skrev:

köpte skruv- åkte hem provade skruv- skruvskallen tog i oljepumpen- åkte till jobbet svarvade av skruvskallen ett par mm- åkte hem- på med loctite och skruvade fast kamdrevet- passade perfekt! tog fram påsen med inkörningsfettet som låg i en påse i kamaxelasken och ur påsen trillade kamdrevsskruv *suck* ICQ/ab

hahahaha sånt som händer...

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

8

Default/lol X2

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

Niclas, är i samma läge och vet definitivt att jag inte fick med skruv ICQ/ag.
Vart köpte du skruv, fanns det på Södertorgs järn?

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

10

Har du kollat noga i påsen med fettet som följer med kammen? ICQ/ab  Jo, jag köpte på järnaffärn, de hade inne på lagret men de var med vanlig sexkants-skalle så man får svarva av skallen lite för att få frigång mot oljepumpen

11

Japp, den här kammen hade inget fett med sig (european motorworks). Då får det bli en sväng förbi där imorrn då, sen svarva av drevet lite, svarva av bultarna o borra upp hålen!

MKP Petit -63 husvagn

12

behöver du svarva av drevet också?

13

Det behövs en plan yta för bultarna att dra mot eftersom jag återanvänder det gamla drevet som var planfräst stort nog för nitskallarna.

MKP Petit -63 husvagn

14

ja just det, hade glömt det. jag svarvade en liten "anliggningsyta" på undersidan på bultskallen när den ändå satt i svarven. då slapp jag svarva något på drevet