Hallå på er! Söker - för en kompis räkning - ett takräcke till en Volvo Duett 1964. Allt av intresse, men helst en modell med träribbor. Andra typer kan dock också vara av intresse, beroende på modell. Tack på förhand! MVH / Jonas [email protected] / 073-9847436
Va synd att jag slängde 2 st för 10 år sedan..ingen ville ha då..och hade ej plats för dem.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Va synd att jag slängde 2 st för 10 år sedan..ingen ville ha då..och hade ej plats för dem..
Jaja, så kan det gå.
Skrik gärna till om du springer på något. Vi hörs!
Undrar om det inte står ett hos farsans granne, dock inte träribbor... Ska kolla nästa gång jag är där.
Waldburg
Jag har till pv, kan det vara något? Inte träribbor!
Hej! Det är dessvärre bara Duett-modell med träribbor som gäller... Tack iaf!
inte träribbor men det finns ett schysst räcke på blocket i hudiksvall nu. dök upp nyss.
Ska kolla, tackar! 
Undrar om jag har mitt kvar eller om det skickades på skroten. Isåfall inte träribbor utan helt i plåt. Kan kolla om det är intresssant.
Hej Urban T! Det är bara träribbor-varianten som är intressant, men tack iaf!
Nu va de ett tag sen jag meckade Volvo, hur är det med profilen på taket på Duett v/s Amazon?
Är det högre profil på en Duett?
Nånstas i nån lada ska ja ha ett Amazonräcke med träribbor, ett som blev blästrat och målat med blymönja och lagt på hyllan för 20år sen, då det va ett tag sen jag såg räcket så lägger ja in ett förbehåll om skick men om det kan va intressant och om det kan passa så kan ja ta mej en ladugårdsrunda.
Hej Löf! Macke hörde av sig igår och proklamerade att Duett faktiskt inte har dropplister. Efterföljande bildsök påvisade att han har helt rätt. Takräckte på Duetten har en helt annan typ av infästning, vilket gör sökandet än svårare. Så jag bet att få uppdatera annonsen till "Duetträcke i vilken form som helst bara det har rätt infästning" sökes. 
det räcket jag menade ligger kvar och kostar 1500. skulle gå att bygga om till träribbor rätt lätt.
Takräcket är bultat i taket på Duett.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Japp, har tipsat om Blocket-räcket. Det är som sagt till en vän som inte har så mycket koll på takräcken
Tack igen för tipset!