Provar här under el, om nån stött på detta tidigare......
Körde vår t25a från Mora i kväll, efter stopp i mc Donald i Mariestad ville inte kupefläkten....
nåja vi kör endå. på väg ut ur stan kör ja om en lastbil och blir måttligt förvånad när ja passerat & inser att vi inte har nått halvljus heller !! En snabb felsökning gav , alla säkringar hela, inget halvljus fram!
Helljuset fungerade men bara om ja höll fast spaken mot ratten, de slog aldrig på & av..
Gaffa tejpade övre delen av strålkastarna, tejpade fast helljusspaken i intryckt läge och gav fullt hem ...
.......................................................................................................................................................................
Har kommit fram till att både vindrutetorkare & kupefläkt hoppar i gång så fort ja håller in spaken som tänder helljusen.
Så en spontan gissning är ju jordfel , då strömmen verkar gå bakvägen genom heljusen å dra i gång de andra...
Finns de någon gemensam kabel punkt där dessa jordar innanför panelen? Uppenbart är ju att elen går bakvägen på nå vis..
Ja ni är fria att dela med er, själv har min hjärna stängt av för kvällen av överansträngning då alla ja mötte var tvungna att helljus blända mig för att markera att ja inte slog av mitt helljus... så efter 7 mil med mötande lastbilar är man lite ansträngd.
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Det är ju det klassiska felet då man stannat med en tysk bil vid en amerikansk hamburgerrestaurang, det blir aldrig riktigt bra efteråt. Vi brukar kalla det för ett "Mc Elfel" Om det bara vore fläkten som stannat hade man ju gissat på att det var plusmenyn som förvirrat sig in i fläktmotorn och orsakat en kortslutning.