1

Dessa har legat på vinden i väntan på lämplig bil att montera dem i. Inser att detta inte kommer ske inom överskådlig framtid, så säljer dem till bättre behövande. Man sitter riktigt bra i dem och i de är smala, så inga problem att få plats i t.ex. en typ 1:a.

I bra bruksskick och hela i klädseln sånär som på att vinylen spruckit i sidostödet på ena stolen enligt bild (regel snarare än undantag på dessa stolar).

http://imageshack.us/a/img543/3891/fe5p.jpg

Har ni flera frågor är det bara att kontakta mig.

Pris: 3000:-

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Tror du att det skulle kunna gå och fälla dem med hjälp av ett fällbart underrede utan att stolarna tar i taket på en bubbla?

Har du lust att ta ett mått från framkant på sittdynan snett upp till högsta punkten på nackstödet?

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

3

Goggleman skrev:

Tror du att det skulle kunna gå och fälla dem med hjälp av ett fällbart underrede utan att stolarna tar i taket på en bubbla?

Har du lust att ta ett mått från framkant på sittdynan snett upp till högsta punkten på nackstödet?

Kollar detta ikväll.

4

Är intresserad av längdmått på sitsdelen, kan dom passa i en enkelhytt utan att hamna för nära ratten?

5

Goggleman skrev:

Måttet är ganska precist 100cm.

helmut skrev:

Är intresserad av längdmått på sitsdelen, kan dom passa i en enkelhytt utan att hamna för nära ratten?

Ställda mot väggen enligt bild så mäter jag 65cm från vägg till framkant sittdyna. Själva dynan är dock kortare.

6

Jag kollar och återkommer!

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

7

Borde fungera, jag har 3 st sådana monterade i min panel från 1973...
se bild under "projekt" Porschebuss

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

8

Har du stolarna kvar?

9

Nix, de är sålda.
Hade helt missat att deleta annonsen. Gör det under helgen.