Hej,
Snubblade över en annons på Ebay där de sålde ett kombiinstrument med varvräknare istället för stor analog klocka.
(Litet digitalur satt monterat i mitten på instrumentet.)
Har dock aldrig sett ett sådant i Sverige, är det ovanligt eller letar jag på fel ställen?
Känner att jag nog vill ha en sådan till min 2,1 WBX...
Mvh Christer
Hej,
Väldigt ovanligt i Sverige !
Samma som el.speglar. Centrallås, ac , farthållare och Abs är extra utrustning som är ovanlig is Sverige
Erwin
I Sverige var det väldigt ovanligt I övriga europa satt det vanligtvis i Multivan, Star bilarna, LLE, samt i andra lyxbilar som Carat och tristar i Sverige har jag aldrig sett något originalmonterat men jag har ju bara haft ca 300 T3 bilar.
Utomlands är ca 90% av dom till Diesel och 10% till Bensin vilket gör den väldigt eftersökt.
Jag har några till diesel samt 2 till bensin jag vill helst inte sälja några men om du bjuder tillräkligt så vet man aldrig jag kanske säger ja.
Närå, jag har det.
Men din bil är ju direktimport och såld i Tyskland det vet jag 
Hasse, jag är intresserad.
Tar du ett bud i nivå med vad de kostar utomlands?
I så fall gör jag gärna upp den affären i samband med de andra sakerna.
Mvh Christer
Krasst så är alla VW importerade.
Så sant så men en del importerade av generalagent och en del som flyttgods eller dyligt men alla T3 2wd är tillverkade i Hannover.
Hasse, jag är intresserad.
Tar du ett bud i nivå med vad de kostar utomlands?
I så fall gör jag gärna upp den affären i samband med de andra sakerna.
Mvh Christer
Men innan du lägger bud var säker på att den du ser utomlands är till Bensin eller Diesel.
Jag har varvräknare monterad mitt i, mellan hastighetsmätaren och klockan på min DH 1991.
Tror dock att det är en eftermonteringg av tidigare ägare.
VW T3 DH Syncro MV~1 diff~ 1991~.
VW T3 Enkelhytt.Volvo B23. ~1990~.
VW T2 Deluxe 2L 1979.