1

Tjenare har bestämt för att fixa lite skärmar osv nu under hösten/vintern, har lackat lite moppedkåpor osv innan men vill vara lite seriösare nu på bilen så jag skulle i stort sett veta allt om lackering, de som jag har är ställe att lacka på, kompressor, utsug, slip osv. vill slipa så mycket som möjligt med slipmaskin, så de jag behöver hjälp med är hur mycket ska de slipas? vad för slippapper?, ska de spacklas? Ska de torkas med klibbduk? vad ska de vara för spackel i sådana fall? hur många lager grundfärg? hur många lager vanlig färg? hur många lager klarlack? Aa i stort sett från grund och botten ur man gör när man lackerar och vad man använder.
Jätte tacksam för svar //oscar

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

2

tack så mycket , men är fortfarande inte riktigy nöjd, utan de som ja skulle vela ha är att t.ex. man börjar slipa med 80 papper sen 150 där efter spacklar du, sen slipas spacklet med 190 osv osv.

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

3

80 papper är nästan lite väl grovt. Jag körde med 100 lite lätt sen 240 papper. Slipar spackel med långkloss 180 papper.

Lägger slipgrund på när ja slipat med 240 o sen handslipar jag den med 400papper innan lack. I mina lacker syns de inge slirosor alls som de tom kan göra hos en lackerare.

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

4

Ytor som ska spacklas slipas med 180 papper, spackel maskinslipas eller klossas med 120 sen 320.
På med grund, 3-4 varv.
Grunden slipas med 500.
Ska man måla med vattenbaserad metallfärg, speciellt ljusa, krävs 800 papper

Ät gul snö, det kan vara öl.