Blocknyckeln kortslöt ju bara över batteriet, en stor ström gick genom nyckeln en kort stund, den passerade ju varken relä eller generator, så det skall inte vara nått problem. Möjligen kan batteriet ha skadats, men det skall mer till, alltså om du kortsluter under flera sekunder.
Har du en växel- eller likströmsgenerator?
På en likströmmarna kan du mäta direkt över utgående anslutning och jord, ja det kan du ju göra på en växelströmmare också, gör det! Akta fingrar och mätsladdar så att dom inte trasslar in sig i drivremmen! Edit: om du får en pulserande spänning kan en eller ett par dioder gått sönder, pulserande spänningar ser man inte så lätt på digitala instrument, men väl på analoga, då visaren gungar rytmiskt relaterat till motorns/generatorns varvtal.
Det kan ju vara någon dålig anslutning vid generatorn eller regulatorn, eller kabelbrott, kabeln mellan kontrollampan till regulator kan vara skadad i höljet och vara tjuvjordad, då lyser den.
Men långsökt, du har ju för låg spänning över batteripolerna och den spänningen ändras ju inte med varvtalet, kolla kablar och anslutningar, och... Du har väl kopplat rätt?
Jag har pajat en generator en gång genom att ställa ner batteriet (batterierna i detta fallet) åt fel håll i batterilådan (detta var i båten) då sade dioderna i generatorn upp sig? Inte bra, men dom gick ju att byta. Om du tycker set är trångt bak i bussen, då skall du få byta generator eller startmotor i min båt... Gärna när motorn är varm också... (Säffle, kan jag få en kopp kaffe?)
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."