Kylskåpet köptes för en femhundring på blocket. Det går endast på 12V och märket har jag aldrig hört talas om men det har iaf en Danfoss kompressor.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Brolins Westy -72 Baja Bay
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 11 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kylskåpet köptes för en femhundring på blocket. Det går endast på 12V och märket har jag aldrig hört talas om men det har iaf en Danfoss kompressor.
Semester på Fårö -med hög buss och feta däck är det lätt att hitta alldeles egna smultronställen.
Finbesök på F-by Mansion idag.
Schysst face-to-face bild ! 
Me like!
Har taktältet använts flitigt?
//Daniel
En anledningen för mig att äga en late bay, skulle vara att dom är riktigt fin eller för den gröna färgens skull. 
Ja, ingen kulör känns så Baywindow som taigagrön.
Jag är ruskigt nöjd med taktältet, Daniel. Hade knappast blivit lika många "bussnätter" i utan tältet.
Har efter en sommar med hög buss insett att mitt sänkningskit aldrig kommer bli monterat. Det finns därför nu till salu: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21493
Även ett popup-tak är överflödigt: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21491
Händer inget i garaget, försöker istället åka så mycket buss dom möjligt.
Idag tog vi upp kampen upp med Goophers "The Bay Café". Det var uppskattat på skateplazan!
Antagligen säsongens sista tvätt innan vintervilan.
Den ena slagporten i garaget utbytt mot en större vipport. Nu får takräcket plats inomhus för första gången på länge. Det finns även utrymme för eventuell ytterligare höjning av bussen.
Sweeeet
Nu har det börjat arbetas lite smått i Brolins garage.
Spännande!
Vad är det som kan vara på gång?
/Daniel
Går emot strömmen, ett hack upp!
Snyggt!
Detdär gjorde skilllnad! Hur mycket höjde det? Har krängningshämmaren kommit på plats med?
Ser bra ut
//Daniel Thelin
Gillar skarpt! 
Helrätt! 
Detdär gjorde skilllnad! Hur mycket höjde det? Har krängningshämmaren kommit på plats med?
Ser bra ut
![]()
//Daniel Thelin
Den blev 40mm högre i bak, nu kanske den skulle upp lite till i fram också.
Den bakre krängningshämmaren är på gång, återkommer...
Mmmmummma! 
Älskar folk som vågar gå mot strömmen!
Då har den bakre krängningshämmaren blivit monterad. Vi har bara varit ute på en kortare provtur och skulle nog behöva köra lite mer för att ge ett rättvist utlåtande. Måste ju också ta beaktning att bussen i samma veva höjdes ett splajn.
När framvagnen var demonterad visade det dig att skicket var sämre än jag befarat.
Då jag tänker använde de befintliga gavlarna var det enklare att fixa en bättre begagnad framvagn än börja toklaga den gamla.
Det skall ju skilja lite på spindlar/bromsar från 71/72 års modell och de senare, vilka är att föredra nu när man sitter på både och?
Börjar bli dags för återmontage.
Till skillnad mot majoriteten centrerade jag satserna över det gamla hålet för att ha möjlighet att höja bussen.
Hur mycket kan man höja innan spindelederna bottnar åt "fel" håll? Någon med sänkspindlar borde väl testat gränserna?
Och finns det någon lathund om hur mycket vridning av fjäderpaketen ger i höjning av buss? Efterforskningar här på BV säger lite olika, bl.a. att 1mm ger 10mm höjning/sänkning eller att 10mm ger 55mm.
Finns en bra tråd på Samba om detta. Kan söka fram den ikväll. 
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 11 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Brolins Westy -72 Baja Bay
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.