1

Tjenare!

Går i planerna att insprutningskonvertera min 2liters bussmotor, (CU)
Där sitter dubbelförgasare på den just nu men dom är glappa och sletna.

Mina tanker går i att ta ett komplett sprut från en wasserboxer och sen försöka pussla ihop det med insprutningen från en baywindow, (l-jet?)

är det någon som har gjort det som har några ideér och tips på hur man ska gå till väga?

Mvh Anton

2

Du kommer ju inte kunna mappa systemet, jag tror inte man kan göra det med l-jetronic på något enkelt vis. Vem vet, det kanske blir en någorlunda bra bränsleblandning i alla fall och man kan ju experimentera lite med olika bränsletryck, spridare och så vidare. Men du kan ju styra systemet med megasquirt eller något annat eftermarknadssprut så har du stora möjligheter

3

Man kan försöka men det blir nog dyrare än att fixa till förgasarena
Om du är smart så kollar du på typ MS  styrbox
Gå igenom  vilka prylar du måste skaffa sen kolla vad dessa prylar kostar
Sen kollar du om det är värt besväret
Ps turbocenter klarar att mappa om din box men räkna med några tusingar
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Det enda prisvärda insprutningssystemet i ett budgetbygge är som Micke säger megasquirt. Ms1 v3.0 duger gott och kostar 2-3000 beroende på om du bygger själv eller köper färdigt. Färdigt rekommenderas om man inte är god vän med lödpenna och schematiska bilder. Man bör sätta sig in i hur det funkar. Enklaste tändningen är att använda fördelare från wbx med hallgivare.
Annars triggerhjul på remskivan. Det finns även reläkort och färdiga härvor att köpa.

5 Senaste redigerad av MrPete (2013-10-31 20:14:01)

Annars kan du kolla med sn00k på gti klubben, vet att han kan MKT om vw:s insprutningssystem och kan mappa vissa av dem

6

Varför inte ta hela systemet från bay, det passar ju rakt på..

7

Tack för all input! 

anledningen till att jag inte tar ett l-jet från en bay är för att dom inte är så särskilt bra i mitt tycke, hade varit skönt om man kunde uppgradera till ett nyare system som är mer känsligt och bättre.

jag har redan brytarlös tändning med tändbox från en 81a buss, så ett megasquirt är kanske inte så dumt..