26

Alverby skrev:

Håller fast vid mitt bud 500:- som jag la längre upp.

Så får jag karossen enligt vad du skrev ovan och bottenplattan enligt bild så tar jag det för 500:- till sammans!

Sålt!
När kan du komma och hämta det?

Projekt rädda bubblan -66

27

Vi tar detaljerna på PM.
Så inte tråden behövet ha massa "onödigt"  ICQ/af

28

KAROSS OCH BOTTENPLATTA SÅLDA!

29

Jag kommer nu att uppdatera översta inlägget framöver med fler prylar samt markera vissa saker som sålda!

30

Första inlägget uppdaterat med fler prylar!

31

Är det motorblocket från motorn som satt i bilen? I så fall är jag intresserad om frakt går att lösa.

32

Frederik skrev:

Är det motorblocket från motorn som satt i bilen? I så fall är jag intresserad om frakt går att lösa.

Det är motorn som satt i bilen, ja. Dock en utbytesmotor med motorkod A (alla utbytesmotorer stämplades väl A om jag inte har fel för mig). Skall vara en 1200.

Motorn är orörd. Har bara plockat av fläkthus och allt runt omkring. Startade och kördes med innan jag lyfte den ur bilen!

33

Intresserad av generator samt fläktkåpa! Pm!

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

34

Går frakt att lösa tar jag den.. Skall knåpa ihop ett pm

35

Frederik skrev:

Går frakt att lösa tar jag den.. Skall knåpa ihop ett pm

Fler som frågar efter frakt. Självklart kan jag skicka allt, men köparen står för frakten. Det billigaste vi kan komma undan med att skicka motorn är nog 5-600kr, då med bussgods. Andra alternativet är Schenker men då får jag det till ca 740kr i frakt.

För er som vill ha frakt försöker jag hitta den billigaste lösningen, men ni får gärna komma med egna förslag efter erfarenhet. Kanske finns det ännu billigare..?

36

Värt att nämna om motorn är att kopplingen är dålig, lägger till detta i första inlägget!

37

Skurt skrev:
Frederik skrev:

Det är motorn som satt i bilen, ja. Dock en utbytesmotor med motorkod A (alla utbytesmotorer stämplades väl A om jag inte har fel för mig). Skall vara en 1200.

Motorn är orörd. Har bara plockat av fläkthus och allt runt omkring. Startade och kördes med innan jag lyfte den ur bilen!

Sitter dubbelports toppar på motorn ser det ut som på bilderna, vw har aldrig byggt några 1200 med såna toppar vad jag vet, det var endast 1300 och 1600 som hade dessa.

Kanske är intresserad av fördelaren, eller polaren rättare sagt. Fungerar vaccum klockan på den? om du suger i det lilla hålet på klockan, vrider sig då innanmätet eller läcker den?

38

Trummor fram, med hjulbultar och bromsar, med "infästning

Bud 300 kr, hämtas

MVH Anders

39

Förgasaren som satt på tyder på att det är en 1300. Att det bara är ett A är nog för att de aldrig stämplade in hela numret/ nästa bokstav när den byttes och samma utbytesblock användes till olika cylindrar/toppar.
Nu har jag knåpat ihop ett PM också (surfade på mobilen förut).

40

Kurvan skrev:

Trummor fram, med hjulbultar och bromsar, med "infästning

Bud 300 kr, hämtas

MVH Anders

Taget

Skicka PM så får du adressuppgifter och mitt telenr.

41

Alex's skrev:
Skurt skrev:
Frederik skrev:

Sitter dubbelports toppar på motorn ser det ut som på bilderna, vw har aldrig byggt några 1200 med såna toppar vad jag vet, det var endast 1300 och 1600 som hade dessa.

Kanske är intresserad av fördelaren, eller polaren rättare sagt. Fungerar vaccum klockan på den? om du suger i det lilla hålet på klockan, vrider sig då innanmätet eller läcker den?

Ska kontrollera detta ikväll när jag kommer hem!

42

Alex's skrev:

Testade fördelaren, verkar som att inget händer när jag suger i vacuumklockan..

43

Skurt skrev:
Alex's skrev:

ok synd, då är nog membranet dåligt, trasiga fördelare har jag redan en hög:)

44

Har du framvagnen kvar? Jag har en 69:a och det är samma va?

45

Christian3 skrev:

Har du framvagnen kvar? Jag har en 69:a och det är samma va?

Hej!

Framvagnen finns kvar. Den kommer från min -66 och är en kulbult, vilket innebär att din -69 också bör ha kulbult. Länkpinne var väl bara fram till 1965 om jag inte har fel för mig.

46

Alex's skrev:
Skurt skrev:
Alex's skrev:

ok synd, då är nog membranet dåligt, trasiga fördelare har jag redan en hög:)

Jag förstår. Bilen gick dock klockrent på tomgång när den var igång, så att du vet!

47

Uppdaterat första inlägget. Allt som finns på bild finns kvar!

48

Idag dök motorn upp, har precis släpat in den i garaget. Superstadigt och förstklassig fästning i pallen! Stort tack för affären!!

49

Frederik skrev:

Idag dök motorn upp, har precis släpat in den i garaget. Superstadigt och förstklassig fästning i pallen! Stort tack för affären!!

Tack själv! Skönt att höra!

För er andra, delarna i första inlägget finns kvar till salu. Kom med bud!

50

Första inlägget uppdaterat