Shomakie skrev:Crazyweed skrev:vart köpte du packboxarna till styrsnäckan?
Har inte handlat ännu men ska åka till Momentum sen.
Skriv gärna ut vilka mått radialtätningarna har, för inköp på t ex Sverull ?
Jag fixar de 
Pulver is da shit!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Shomakie skrev:Crazyweed skrev:vart köpte du packboxarna till styrsnäckan?
Har inte handlat ännu men ska åka till Momentum sen.
Skriv gärna ut vilka mått radialtätningarna har, för inköp på t ex Sverull ?
Jag fixar de 
Här vänder de. Skulle som sagt lämnat in bilen sen lackad o våtslipad för klarlack. Men ja känner att jag kör ett år först o sen får ja se vad ja känner för
Kan ja lägga dem pengarna på delar som ja måste handla:)
Pulverlackat styrsnäckan, pedalstället och handbromsspakarna idag.
Avslutade kvällen med besök på akuten efter att skjutit mig själv med pulverpistolen och fått rejäla elchocker!

Ska de göras så skall de göra ordentligt...allt blästras o får pulverlack.
Provade kopparfärgen på en gammal bromsskiva till hojen 

Snyggt ! Vita bilar ska det vara... 

Snyggt 
Tackar 
Tur man har snälla föräldrar som låter en låna ett rum för lackade delar 

Nya fästen för kofångare då hela skiten bortkapad av föregående ägare...

Svetsat klart bakdelen idag.

Ska du ha vita kofångare och lister? Min röst ligger på krom om det är nytt och fräscht. Då blir det en av Sveriges finare resto. Med vita detaljer blir det nåt helt annat...
Ska du ha vita kofångare och lister? Min röst ligger på krom om det är nytt och fräscht. Då blir det en av Sveriges finare resto. Med vita detaljer blir det nåt helt annat...
Nej kofångarna var lite skadade i kromet så mattade ner o de är epoxygrund lagd på dem nu. Ska lacka dem blanksvarta o gillar jag inte de så blir det att köpa nya till sommaren i krom så 
Ska du inte passa på att göra luckor för förgasarna när du ändå är i farten? Snyggt bygge annars. 
Ska du inte passa på att göra luckor för förgasarna när du ändå är i farten? Snyggt bygge annars.
Håller med.Ska du ha dubbla förgasare så gör luckor.Inget kul o behöva skruva bort insug / förgasare varje gång du ska ur med stiften.Jag var inte så smart 
Ja du kommer vilja hänga dig själv om du tänkt köra med dubbla gasare utan luckor. Jag köpte färdiga ramar som jag svetsade in. Smidigt som fan.
http://www.hookyspanelshop.com/
Jo tanken har slagit mig. Inte bestämt mig än 
Då tycker jag du låter oss som gjort misstaget att strunta i dom bestämma åt dig. Körde första halvåret utan luckor med miljoners svordomar åt att man stressade i motorn i tanke om att det går nog bra. Men det gör det inte. I början är det justeringar och ibland koll av tändstift.
Och det gör man inte i en handvändning när man måste bort med förgasare och insug.
Så har du nån gång fått ett riktigt gott råd så är det nu.
Då tar jag o snickrar ett par luckor. någon som har en bra bild på vart dem skall placeras då ja inte har motorn i?
Då tycker jag du låter oss som gjort misstaget att strunta i dom bestämma åt dig. Körde första halvåret utan luckor med miljoners svordomar åt att man stressade i motorn i tanke om att det går nog bra. Men det gör det inte. I början är det justeringar och ibland koll av tändstift.
Och det gör man inte i en handvändning när man måste bort med förgasare och insug.Så har du nån gång fått ett riktigt gott råd så är det nu.
Hitta bilder så ja vet nu vart jag ska kapa upp hålen.
Jag tänkte åxå fixa luckor i min bil men har inte hittat några bra bilder, har du lust att lägga upp bilderna du hittat?
Kolla på länken jag skrev här ovan. Bättre guide kan ni inte hitta.
Ok, tack! 
Fortsatte slipa plåtrent i hjulhusen för att kunna lägga epoxyprimer sen. Såg lite sprickor i lacken bakom dörren o börja knacka...tydligen lagat med ca 4mm spackel...trist men bort med allt så får ja bygga upp de "riktigt" sen 
Sen fick bilen se ljuset för första gången på 5 år typ 

Köpte mig en ny hoj för sommarens träning. Kändes bra att varva bubblabygget med att skruva hoj o fixa till.

Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.