Denna trad kommer att handla om min resa fran LA till New York och tillbaka till LA pa 4 veckor. Jag startade med att shoppa i LA en vecka och fyndade pa Pomona Swap meet. Senare i veckan akte jag runt till de VW shoppar som finns kvar. En eftermiddag akte jag till Johns Powerhouse och far se ett par bekanta sta och prata med en anstalld. dar star Lars Hasa och Crazyweed fran detta forum. Its a big big world. Torsdag akte jag till Las Vegas och hamtade min fru och pa fredagen borjade vi resan genom USA. Forsta stoppet blev Albuquerqe New mexico ,en liten trip pa 90mil. Lordag fortsatte vi mot Denver dar vi stannar i tva dagar. Pa vagen hit motte jag en barndoor pa slap sag ut som den fran sverige som var malad i nagon ful bla farg. Gick den bussen till USA?. Hittade en fantastisk skrot mellan Las Vegas och Albuquerqe vid Dolan Springs. En massa bruna jankare fran 40-50 tal. Imorgon aker vi vidare mot St Louis Missouri 130 mil. Man varnar for daligt vader med regn och tornados.
Ha en bra tripp Hasse!
Men inte utan bilder.....
Alla vet val hur Hasa ser ut. Kommer lite bilder senare pa bilar som jag tittar pa for att skicka hem. Har en 61-cab pa gang.
Det stammer att den gla /brun/vita
gick till det stora landet i vaster. Den koptes av nagon som ska gora den fin.
Hoppas du har det bra dar borta, och att ni har det fint!! Har du kopt nagon buss att resa och leva i?
Eller blir det att kopa en cabriolet istallet for en camper?

Jag hoppas du har overseende att aven jag hoppar over alla a, a och o....

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Jag gick ett år på high school i Albuquerque
Var uppe i bergen idag i total dimma och la nagra mynt pa Buffalo Bills grav. Aker kl5 imorgon mot Kansas City. Hur ar vadret hemma horde om nagon storm som skulle sla till i England och Sverige. Har ar det som sagt javligt daligt vader pa gang. Far se hur langt vi kommer imorgon.
Kul resa! Regnigt och lite blåsigt, tror det är värst i södra delarna och på Hoburgen på Gotland blåste vindmätaren sönder inatt...
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Jag är inte alla avundsjuk på denna resa du gör.
En fråga bara, hur gör din fru för att får sova? Har ni separata hotellrum? Nu tänker jag inte på den sexatlet du är och inte låter henne vara ifred utan mer på det ljudliga nivån som får väggar att vibrera och små barn att drömma mardrömmar?
Att jag snarkar ar en skrona som woffe far sta for
att du snarkar elika sant som Buffalo Bill´s död.......föresten, e inte ni klasskompisar ??
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Att jag snarkar ar en skrona som woffe far sta for
Som sagt en skröna, dubbla öronproppar av apotekets fetaste variant
så det var jättetyst, däremot vibrerade hela rummet på nåt konstigt vis...
Låter som en kanonresa o bilder vill vi se.... förresten, åker du trimmad 34 hästare
som vanligt på långresorna eller vad har ni för fordon??
Fixa skägget och släpp ut tofsen så kommer man fundera på om ni är släkt 
Hoppas du får en bra resa Hasse!
Vet du om några affärer i philadelphia. Ingen som jag mailat har svarat...
Ca 120 mil per dag så folkan står hemma. En Chrysler med automat.angående släktskapet så är jag hellre släkt med nån från USA än någon från Österrike if you get My drift.nu skall jag gå och äta och ta ett snack med källarmästaren!!!!!.
haha, passa dig....du faller inte in i den ariska modellen
Klart du e släkt med Amerikanare....alla vet ju hur glapp-käftade dom är over there, så det bringar ju lite klarhet, + att du e stockholmare....hehe, bra kombo.....eller
Hälsa Göran
Det Finns en Vw shop i maryland. Går att hitta på samba.
Woffe jag tänkte närmast på han som hade glömt släkt i källarn. Nej gömt skall det vara. Nu vet jag om två kända österrikare. Finns det fler? Idag åker vi vidare mot st Louis där finalen i brännboll pågår så det lär bli en och annan snarkning. Ha de!
jaja, arnold mr muscel e ju österrikare....ha en fin resa, "Mr-3a på richterskala landelius"
Faan va taskiga ni är mot landelius! Det är väl inte att han är alldeles för kort för hans stora "snarkofag" lungor....
Ha så jädra skönt där borta nu, å ta en haxe åt laget!!
Eller... Äre Macaroni and cheese som gäller där borta
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Köper en intressant motor i la. Det är en 30.hk som Mark Herbert påbörjade innan hans tragiska bortgång. Det är en Okrasamotor med en74 porschevev, 1.25 vippor och insug för p2 solexförgasare. Motorn kommer från början från Gene Berg och har Hondakolvar och 83,5 cyllar. Den är bromsad 65hk på bakhjulen med 8.5 i komp som skall upp till 9.8. Målet är över 100hk i en 30hk. Det finns en cool baybuss som är till salu som jag kommer att lägga ut på boxerville när jag kommer hem. Den är slammad med en massa jänkidelar men behöver lite rostlagningar.Om den säljer finns det möjlighet att få hem delar som är tunga och stora utan tull.
Motorn låter sjukligt cool. Vad får den för
Volym med de sakerna? Hade den några gasare på sig?
1622 cc med Porsche solex förgasare och spesialinsug för okrasatoppar och ett sebringsystem.
Bara att grattulera!!
Knäpp gärna ett kort!
Tel 07noll357185ett
1622 cc med Porsche solex förgasare och spesialinsug för okrasatoppar och ett sebringsystem.
Det där är mumma Hasse