1

Hej

Ska försöka åstadkomma detta.

http://forumbilder.se/CFRJO/3720396.jpg?width=150

Har fixat en handskfackslucka till cabriolet och Kienzleklockan ligger i garaget. Det som behövs är ett "klockrent" hål i luckan
och hjälp med att ordna till listen så att den någorlunda ansluter till klockan.

Tips någon?

Hälsningar
Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

2

Det finns ju dosborr för metall så då borde gå få ett klockrent hål för klockan
listerna rundar du med slipstift på en dremmel

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Tack!
det borde ju funka perfekt. Då får jag leta på en dosborr, och det borde ju bli snyggt och en dremmel hade jag ändå funderat på. Iväg till clas olsson imorgon.

Frågan hur man får det snyggt med listen. Klockan ligger ca 3 mm lägre än listen, men går kanske få till ändå. Helst skulle man vilja ha en distans på några mm.

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

4

Karmann67 skrev:

Tack!
det borde ju funka perfekt. Då får jag leta på en dosborr, och det borde ju bli snyggt och en dremmel hade jag ändå funderat på. Iväg till clas olsson imorgon.

Frågan hur man får det snyggt med listen. Klockan ligger ca 3 mm lägre än listen, men går kanske få till ändå. Helst skulle man vilja ha en distans på några mm.

Opel har ju dom klockorna med . Då står det opel på urtavlan.
Skillnaden är att opel har ju en plastkåpa med glödlampa . Om man bearbetar den
plast kåpan kan man ju ha som distans. Alternativt hitta en o ring som passar i diameter och tjocklek.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Tack!

Det blir till att gräva i garaget. Det ska nog lösa sig

/christer

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

6

Okej hålet är fixat tack var bra tips på firma dione som också har press för att pressa ur kulbultar å annat som sitter hårt.

Men alulisten som går över instrumentpanelen ska kapas och fixas till så att avslutet på listen ser ut som det ska.  Frågan är om det går att klippa till, löda och slipa eller om det är någon suspekt legering eller så som bara smälter. Känner någon till någon firma som kan göra detta?

Christer

1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966