1

Tips och trix för att göra justerbara svärd till bubblan mottages tacksamt. Nån som gjort och kan tipsa om hur man skall göra.

2

Inte så mycket pengar att köpa nya  ICQ/ae
http://www.paruzzi.com/webshoppen/?klan … up=11&

3

Se där ja. Helt klart ett alternativ. Tack för länken.

4 Senaste redigerad av LinusBlomkvist (2013-10-27 09:37:29)

Gör inte Franke här på forumet justerbara rätt billigt?  ICQ/af

Det sägs att vi män bara vill ha sex...
Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

5

Jag bygger bara till Bay och Barndoor, håller på att ta fram till typ 1 också men det dröjer nog ett par månader innan jag har några att sälja.

6

Franke, då ställer jag mig i kö för ett par  ICQ/ag  Har inte bråttom då grejerna skall på nästa vinters projekt...

//Morgan

7

Kapar tråden lite hoppas det går bra annars får du hojta till så tar jag bort inlägget...

En nybörjarfråga...
Om man bara ska sänka typ 1:an lite grann kan man göra det enbart med justerbara svärd utan att göra någonting med splinesen?
Och hur mycket kan man sänka med enbart justerbara svärd? Om det nu är möjligt...

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

8

Jag väntar med Franke ICQ/ab

9

Jag skickar upp en annons så fort grejerna är färdiga o testade , ska bara slamma ett par bussar först ICQ/ab

10

Ohoj! Kapar lite jag me!
Skynda nu Franke, här är en till som väntar!

vw typ-1 1967

11

Franke skrev:

Jag skickar upp en annons så fort grejerna är färdiga o testade , ska bara slamma ett par bussar först ICQ/ab

Jag tycker att du ska göra ett par testsvärd typ i förrgår, och sälja dom till mig  ICQ/af

Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

12

Görs dom av härdat stål eller funkar det med vanlig svartplåt?

13

Fjäderstål är det väl, men jag har gjort i svart och det fungerade bra, använde lite tjockare gods dock  ICQ/ag

14

Nej det är inte fjäderstål, fjädringen sitter i torsionsstavarna.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

15

De jag har skurit ut är också i vanligt stål. Fast 5mm mot original 4.

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag