1

Som rubriken lyder har jag en fråga om 1302 s . Hade alla 1302 s skivor fram eller finns det undantag . Varför jag frågor är för att min 1302 s har trummor fram och bak , men det står att 1302 s ska ha skivor fram lite förvirrad :s

2

Du kanske har en privat importerad bil..?
I Sverige var skivor standard, men i många andra länder så var det fortfarande trummor

3

Jaha du det får jag nog kolla upp och förhoppningsvis svar på min fråga . Tack för hjälpen ICQ/ab

4

Har också trummor runt om på min, hör gärna av dig om du får reda på något ICQ/ab

Det sägs att vi män bara vill ha sex...
Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

5

Är ni säkra på S'et? Har inte sett något annat än S-bilar med skivbroms, varken 02 el 03.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Det står i regbeviset att det ska vara en 1302 s.Det var det som gjorde mig fundersam med tanke på detta med att jag har Trumbroms

7

Sitter de ab eller ad motor i den?

8

Svwerker skrev:

Är ni säkra på S'et? Har inte sett något annat än S-bilar med skivbroms, varken 02 el 03.

Nu när du säger det så.. nej.. vid närmare eftertanke så verkar det också lite mer logiskt att det sportiga skivbromsallternativet gäller S-modellerna ICQ/ab

Det sägs att vi män bara vill ha sex...
Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

9

Kan jag kolla imorgon. Vart hittar man den betäckningen på motorn

10

Kollade även detta med om den var privat import. Men så var inte fallet Default/hmm hos transportstyrelsen står det att motorn har en effekt på 50hk om det är till någon hjälp

11

Kolla regdatum istället för privatimport, det var först runt 1990 som de började registrera "Import/införsel"
Ta t.ex. denna cab
http://www.blocket.se/uppsala/VW_1302_C … amp;last=1
En 73:a importerad 1986, den står som ej privatimport
Den har många fel, står som en 1302 fast det är en 1303, kommer ifrån Italien då med en 1300cc motor istället för 1600cc pga beskattning utav cylindervolym i Italien. De flesta 1303 hade 1600cc i övriga Europa
Dessutom så hade nästan alla 1302 och 1303 i Italien trumbromsar.
Med andra ord, det finns inga självklara svar.... Default/hmm
Jag har en 1500 ifrån Turkiet som borde haft trumbromsar. Men den har skivbromsar. Det visade sig att den var privatimporterad begagnad ifrån Tyskland till Istanbul.... ICQ/ad

Vwemil skrev:

Kollade även detta med om den var privat import. Men så var inte fallet Default/hmm hos transportstyrelsen står det att motorn har en effekt på 50hk om det är till någon hjälp

12

Man kan inte vara säker på någonting. Bilregistret kan vara fel likaså kan man inte vara helt 100 på VW's egna register. Som exempel kan jag ta att min 1302 enligt VW var exporterad till USA men den är svensksåld i Sverige. Finns inget på bilen som indikerar att een haft USA-spec.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

13

Beteckningen på motorn sitter på generatorfoten

14

På min generatorfot står det Zundfolge 1-4-3-2. Vad är det för motor?  ICQ/ag
Skämt o sido så står numret under generatorfoten. Det är de/den första bokstaven som är intressant.

Ali G

15

Svwerker skrev:

På min generatorfot står det Zundfolge 1-4-3-2. Vad är det för motor?  ICQ/ag
Skämt o sido så står numret under generatorfoten. Det är de/den första bokstaven som är intressant.

Då har du en vw motor ICQ/ab just de under foten skulle de va ICQ/ab

16

Tittade på motorn idag är en ab motor. Sedan hade jag en pärm på bilen och i den hittade jag ett kvitto från när den köptes -71 även där står den som 1302s. Bil handlaren kanske var en lurifax

17

Då är de en 1302 med 1300 dp motor 44 hp