1 Senaste redigerad av HerrStol (2013-10-25 20:42:08)

Hejsan alla.

Jag och min kamrat går sista året på Ålands högskolan, och vi håller på med vårt slutarbete som innebär att elbilskonvertera en VW T2 -79.

Vi håller igång en blogg som vi uppdaterar varje vecka.
http://vwt2electricconversion.blogspot.com/

Jag kommer inte uppdatera denna tråd angående bilen, men om ni har frågor så kan ni ställa dem här så ska jag försöka svara på dem.

/Oskar Hellstrand

http://2.bp.blogspot.com/-xHT-9jLo2Lk/UmrIFsjLaxI/AAAAAAAAANs/Lo-O3rBWkvM/s640/IMAG0490.jpg

2

Intressant o se ett sådant ovanligt projekt! inte varje dag man ser en bay med elmotor!

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

3

ju11e skrev:

Intressant o se ett sådant ovanligt projekt! inte varje dag man ser en bay med elmotor!

Vad kul att du tycker om det.
Vi är väldigt spända på var folk tycker om vårt projekt. Ingen av oss har jobbat med ett sådant stort projekt och jag har inte jobbat med bilar så mycket, medans min kollega har en större kunskap om bilar.

Vår stora expertis är huvudsakligen elteknik.

4

Det blir nog bra det där, inget fel med elbilar.
Dom går som fan, men än så länge lite kort sträcka för mycket pengar.

Men en vacker dag kommer det att bli billigare än bensinmotorn, Och då byter jag.

Är sugen på att konvertera min Cadillac, men kostnaden är för stor än så länge.

"ljushuvud"

5

Mr 56 skrev:

Det blir nog bra det där, inget fel med elbilar.
Dom går som fan, men än så länge lite kort sträcka för mycket pengar.

Men en vacker dag kommer det att bli billigare än bensinmotorn, Och då byter jag.

Är sugen på att konvertera min Cadillac, men kostnaden är för stor än så länge.

Eftersom vi bor på Åland och på Åland så är längsta sträckan du kan köra ungefär 70km utan att behöva svänga tillbaka. Vilket passar en elbil alldeles perfekt med dess korta räckvidd.

Vi kommer att redogöra för hela budgeten på bloggen så när projektet är klart så kan du se om det är fortfarande för dyrt att konvertera.

6

Fanns ju Bay pickisar med elmotor men dom användes enbart på vws egna fabriker. Vi har en elkonverterad splittbuss här i stan  ICQ/ab

7

marcus ösd skrev:

Fanns ju Bay pickisar med elmotor men dom användes enbart på vws egna fabriker. Vi har en elkonverterad splittbuss här i stan  ICQ/ab

Tänkte väl det, att nån ifrån Östersund får berätta om elbilen "Elis"
-66 split va?

8

Har hört om en gubbe häromkring som redan på det tidiga´80 talet hade en el bubbla med motor från nån truck. Laddade batterierna i motorvärmarstolpen på jobbet varje dag så han åkte gratis till och från jobbet jämt. ICQ/ad

Lite bättre grejer nu för tiden så det här projektet kan bli spännande ! Lycka till.

You´ll never know...