Motor: Typ3 pannkaka, dubbla Solex-förgasare.
Som rubriken antyder har jag inte koll på vad carburettor balance pipe är. Ja, jag kan ju gissa mig till att det är nå'n sorts utjämningskanal förgasarna emellan, men hur viktig är den? Såklart fattar jag att VW-ingenjörerna satte dit den av en anledning, så frågan är ju korkad...
Ny och bättre fråga:
Motorn jag håller på med har råkat ut för en liten malör. Under ett startförsök snapsade ägaren alltför frikostigt i ena förgasaren, vilket resulterade i en liten förgasarbrand. Jag har nu delat och renoverat förgasaren, men de två anslutningarna från just denna carburettor balance pipe har smält och skadats bortom räddning.
Och här kommer så äntligen frågan (-orna):
* Kan jag plugga intagen för att kunna provstarta motorn?
* Var kan jag hitta reservdelar?
* Går det att temporärt ersätta originalutförandet med slangar, eller krävs det en spec dimension för rätt flöde?
Jag illustrerar med en bild, "stulen" från forumkamraten Fdsv01, för att förtydliga mig.

Det är alltså anslutningen 1->2 under förgasarfoten som saknas för mig.
1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

