Uppdatering, efter några veckors dampmekande hela kvällarna så lyckades jag få upp bilen till tierp som vissa kanske såg...
har säkert missat nått mellan föregående uppdatering men här kommer en iaf.

gjorde justerbara fjäderplåtar?? eller vad dom nu heter. men har kommit fram till att jag skiter i dom och bygger egna rörbärarmar och kör med coilovers istället.

var till Martin på Autocut och fick mina framvagns grejjer vattenskurna, och fick sen spendera ett par timmar med svetsen

sen var det bara att montera ihop hela kalaset och försöka få liv i motorn jag hade tänkt använda, men flera timmars nötande på starten och felsökande så gav jag upp och åkte och hämtade en annan motor (med större svänghjul) som efter lite slipande ramlade på plats och startade.
första provkörningen

det höga gnisslet som hörs vid ca 35-40sek är bakdäcken som tar i karossen, försökte justera till med mina fräna justeringar men det sket sig så... coilovers blir bra.

sen vart det en liten paus innan jag tänkte att ett par nya dörrar inte skulle skada, det är väl bara att kasta dit lite snabbt, eller inte, att dom skulle behöva sänkas visste jag men jeg räknade inte med att karossen typ hade vikt sig på mitten så till den milda grad att dörrarna inte gick att stänga.....

så jag kapade först vindrutestolparna och försökte vika fram hela fronten om man så säger, men det räckte dock inte så jag kapa bort hela skiten, fick även flytta upp botten på förarsidan bakom b-stolpen för att få karossveket att stämma på dörren och resten av bilen....
sen var det bara att steka ihop allt igen

upptäkte även att det inte är samma låskista i dom gamla och nya dörrarna jag har fått tag på
så nu är jag på jakt efter låsplattan/låsnäsan i karossen, men jag vet inte vad det är för årsmodell på dörrarna,

är det nån som vet vad det är för årsmodell och/eller har låsplattan jag behöver så skulle jag vara mkt tacksam om ni hörde av er..
funderade häromveckan "undra hur fjukkarna passar nu när jag har flyttat upp hela paketet?"
så jag rev isär motorn som inte ville starta, hittade dock ingen anledning för att den inte skulle göra det, för att kunna slå ihop en mockup motor med mina toppar, insug och förgasare.

har även klurat lite på vad man ska åka för avgasrör (banglaryk), funderade på att det skulle kunna vara fränt med 2st supertrapp dämpare under varje cylinder par, men det kanske bidrar med lite onödig värme till oljan på väg tillbaks till motorn?? eller om man gör typ ett ormbo med en jätte stinger

vem vet....
Rickard Asp
VolksRod -67
Vw Jetta Mk1 -82
Vw Passat Var- 02