1

Time to Travel Volks!
Postar en tråd om denna trevliga händelse. Planen med detta är att vi kan lägga upp våra resplaner, färjerutter etc. Från Scandinavien.
Demian postade tidigare i år (2013) en tråd om Hessisch/EBi resan vilket fungerade strålande för alla som deltog. Vissa körde, vissa tog färja GTBG/Kiel vissa åkte UK/D, Vissa körde över Malmö.  Som vanligt är det trevligt om vi kan åka tillsammans i våra "Vintage Rides" och anlända i samlad trupp. Tanken Niels Timmerman (Arrangören) hade från början var bara BD´s men nu inkluderas även andra modeller. Vilket ger signaler om en trevlig träff. Tycker själv att det är fantastiskt kul när möjligheten finns deltaga på den första träffen.
Lets support the 1st European Barndoor Gathering!

http://farm3.staticflickr.com/2883/10333177486_3cc39db437.jpg
image by lassemix, on Flickr

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

2

Jag var lite skeptisk till att åka. Trodde att det skulle bli för dyrt att bara åka ner över påskhelgen.

Men färjan var överraskande billig. Göteborg-Kiel kostar bara 2500:- ToR för 1 bil med chaufför och enkelhytt. Varje passagerare kostar därefter ca 1500:- ToR inkl hytt.

Sedan tillkommer för oss i Borlänge 50 mils körning till Göteborg. Och Kiel-Amersfoort är också 50 mil. Så bensinkostnaden är ca 3000:-

Man behöver väl nog ett hotellrum. Kan vara lite kallt att sova i bussen. Ett fyrstjärnigt hotell i närheten kostar 800:- per person för två nätter.

Så med bensin,färja och hotell blir det ca 6300:- Är man två i bilen blir det 8600:-  Så det blir ju faktiskt ändå en del cash som ska ut.

3 Senaste redigerad av masen (2013-10-20 12:08:00)

ytterst prisvärt att få ta en tur ner till europa .. möta våren på en uteservering i amsterdam.. tillsammans med en frisk groolch. för om man tar en vecka innan så blir det ju en minisemeter..

4

Ja själv lär man avvakta innan man börjar fundera för mycket, ingen aning om hur det ser ut med penningar i pungen nästa år  ICQ/ac
Sen känns April lite tidigt när man tänker på temperatur ja... man vill ju att Groolchen ska vara kallare än tårna  ICQ/ae

5

du har ju hela vintern på dig att koppla värmen...  ICQ/ae

6

GB du kan alltid samåka.

............................................................................................

7

Tack Demian du är en klippa.

8 Senaste redigerad av Wompa (2013-10-20 20:53:12)

Men Göteborg - Kiel... varför kör man inte bara? 600kr tor går ju avgiften på till bron... sen är det 70mil från Göteborg till Kiel men kan inte tänka mig att man åker till Göteborg för att åka till Kiel så det blir ju några mil kortare om man kör direkt mot Kiel.

Sen kostar Hotellet ca 500-600kr för ett riktigt fint per natt. Blir nog billigare om man är ett gäng som bokar samtidigt.

Men det är ändå en del det kostar att åka, inte för att jag kommer åka ner men jag gillar iden att inleda sommaren med en liten tripp  ICQ/ag

Gjorde en snabbuträckning och det är  130mil från Västerås ner dit och bensinen går på ungefär 1800kr.. kanske inte alls stämmer men då är det uträknat på en familjebuss..

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

9

Träffen är klart intressant även för en icke barndoor ägare ICQ/ad

10

surfinsafari skrev:

Tack Demian du är en klippa.

Tackar!  ICQ/ab

Wompa skrev:

Men Göteborg - Kiel... varför kör man inte bara? 600kr tor går ju avgiften på till bron... sen är det 70mil från Göteborg till Kiel men kan inte tänka mig att man åker till Göteborg för att åka till Kiel så det blir ju några mil kortare om man kör direkt mot Kiel.

Du glömmer att man även måste ta färjan Rödby-Putgarden. Färjan, bron och bensinen för dom extra milen går på 2800:- Göteborg-Kiel kostar 2500:- så det blir billigare, och då ingår ju även en hytt.  Men skulle man vara många i bilen tjärnar man nog som du skriver att ta bron och åka genom Danmark.

Men vi från Borlänge spar totalt 90mils körning om vi tar Göteborg-Kiel. Och det är rätt skönt att slippa 90mil i en buss utan värme i april  ICQ/ab

11

Har vi sommarens resa som referens. När/om något går sönder är det skönt med Kiel som fixpunkt. Dit kan man i värsta fall bogsera. I Gtbg känner man folk och är på traileravstånd.
Kiel - Gtbg för mig.

12

Hotell bokat. Anmälan klar!

Vilka mer ska med? ICQ/af

13

Semesteransökan inlämnad så jag ska plugga hemsidan.. en veckas semester gör med min shiftgång 3 veckors sammanhängande ledighet..men jag har ju två resekamrater att ta hänsyn till. Jag ska prata med dessa herrar.. men ja jag ska åka.

14

Vi har också funderingar på att åka ner.
Dax att börja planera ICQ/ad

15

Hoppla!
Här har vi bokat. 2 nätter i dubbelrum 70 Euro per natt. Avbokningsbart till dagen innan träffen  ICQ/ag

Boka NU! Är nice om de som ska bo på hotell kan bo på samma ställe.

http://www.benpon.nl/index.php/event/ac … tion/hotel
http://www.nh-hotels.com/nh/en/hotels/t … amp;stext=

16 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-12-24 18:41:23)

Jag vill åka!

Åker gärna med en karavan isåfall ICQ/ab

17

Har några fler bestämt sig?

18

Michos Miche skrev:

Jag vill åka!

Åker gärna med en karavan isåfall ICQ/ab

+1

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

19

Ett ordentligt förstärkt Toteinhalbes gäng har bokat 12 rum på ovan nämnda hotell  ICQ/ag

20

Kör ni i hemlighet eller finns det möjlighet att ni delger oss ovetande planerna?

21

Nej här finns inga hemligheter ICQ/ad  Några åker nog Kielfärjan medan en del verkar mer pigga på att köra hela vägen ner med en övernattning i trakten av Hamburg mellan torsdagen och fredagen. Ungefär så långt är vår planering kommen ICQ/ag

22

Kielfärjan torsdag?

23

Från Malmö tar vi oss nog via Rödby-Puttgarten (78 mil) eller Trelleborg-Travemünde (55 mil)

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

24

surfinsafari skrev:

Kielfärjan torsdag?

Ja det tror jag dom menar, Woffe, Seidel o Burman har planerat åka Kielfärjan.
Gurra, Landbergsson, Roger o Bengt i Sala och vi övriga som bor söderut kör Öresundsbron o Rödby-Puttgarten, så är planeringen för tillfället ICQ/ab kan mycket väl ändra sig Default/lol

25 Senaste redigerad av nizekustoms (2014-01-20 07:28:16)

Satt och räknade lite på detta igår. Så här blir det för mig som åker från Falköping.

Köra ned med bilen på trailer:
Broavgift Öresundsbron: 780:- x 2 = 1560:-
Färja Rödby – Puttgarden: 1170 online pris (förhöjt pris under 11-22 April) Ev. 1745:- till och med p.g.a. trailern. 1170 x 2 = 2340:- (3490:-)
Avstånd: 115 x 2 = 3220 :-
Hotell: 880:- om man delar rum.
Totalt: 8000:- (9150:-)

Köra med bara bil:
Broavgift Öresundsbron: 390:- x 2 = 780:-
Färja Rödby Puttgarden: 1170:- x 2 = 2340:-
Avstånd: 115 x 2 = 3220 :-
Totalt: 7220:-

Kielfärjan med trailer:
Färja 2 personer + bil med släp med billig dubbelhytt : 3346:-
Köra: 130 mil: 1820:-
Totalt: 6046:-

Att åka färja utan trailer verkar inte vara någon skillnad. Det är samma pris.

Alte Liebe rostet nicht!