Härligt Nicko, tror faktiskt att 6mm i dom bakre fästena inte spelar någon roll, har inte märkt nåt på min buss iallafall, dit med svärden å i med lådan nu..
Precis Nicko! Gör som Gustaf säger nu :-)
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Om du flyttar lådan bakåt finns väl större risk för toein bak?
Bra på sitt sätt, men inte alltid, eller tänker jag fel nu?
Jo Mogge, du har rätt. Det varnar concept 1 för att man måste kontrollera. Jag tror man kommer få lite bryt i växellådskuddarna också men vi får se... Kan liksom inte hjälpa att jag vill vara noggrann. Yrkesskada 
Men om du schimsar imellan så blir det inget bryt.
Men om du schimsar imellan så blir det inget bryt.
Precis min tanke men då tycker Gustaf att jag är fjollig 
glädjande att se att du är på g...i med grejorna, kör lite och känn på livet som barndoorägare och gå tillbaka för justeringar.. för det blir det ändå alltid! oavsett om man vill eller inte!
Du har ju justering i svärden om du har Franke svärd då får du lätt till det, seså i med lådan idag vi vill se den på hjul nu;)
Du har ju justering i svärden om du har Franke svärd då får du lätt till det, seså i med lådan idag vi vill se den på hjul nu;)
Det kommer men först lite flugfiske... min nya hobby 
Fisk finns ju i kyldisken på Ica
Förresten, den där M14 gängtappen har inte kommit fram uppenbarligen men jag köper en.
Precis så sa en blond flicka i skolan när det diskuterades utfiskning utav haven.. men det är länge sen nu, hon kom nog på bättre tankar.
Så gött att se ett nymålat chassi, det om något är bra motivation!
GustaF skrev:Fisk finns ju i kyldisken på Ica
Förresten, den där M14 gängtappen har inte kommit fram uppenbarligen men jag köper en.
Nicko, ska jag skicka ner en M14 på långtidslån? Tror jag har SKF eller liknande liggande.
En sån har jag nog också
Ska jag kolla?
De var en stor bult! Var sitter den på en BD?
De var en stor bult! Var sitter den på en BD?
Kan det vara en sådan däringa skruv som hållet växellådsbalken i ramgafflarna månne?
Så jäkla bra det blir. Snart dags för provkörning 
Barndoor51 skrev:De var en stor bult! Var sitter den på en BD?
Kan det vara en sådan däringa skruv som hållet växellådsbalken i ramgafflarna månne?
Jajjusstja! En sån an det kanske vara 
Peter S skrev:Barndoor51 skrev:De var en stor bult! Var sitter den på en BD?
Jajjusstja! En sån an det kanske vara
Jo precis... en sådan är det. Du får gärna kika Robert!
Kollar på jobbet med i natt .
Fasiken vad bra det blir! Planerar du att åka på den stora Barndoor träffen i vår?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid … amp;ref=nf
Fasiken vad bra det blir! Planerar du att åka på den stora Barndoor träffen i vår?
Jag har lovat mig själv att inte sätta upp några specifika mål för familjefridens skull. Två barn, en gård och en äkta hälft som också har intressen innebär ett pussel för att få garagetiden att räcka till. Vi får se... Går det så vore det grymt kul.