Då var det bestämt.. Måste få dit nån typ av luftfjädring till nästa år.. MÅSTE få dit det.
*Jag kör hellre bubbla än åker bil..*
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Prostyle California Bug -65/56
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Då var det bestämt.. Måste få dit nån typ av luftfjädring till nästa år.. MÅSTE få dit det.
Dykt upp mer grejer till bubblan från dalhems.
Snabba leveranser och riktigt söt posttjej.. 

Dubbla motiv till täta inköp! 
Dubbla motiv till täta inköp!
Japp! 
Då var båda styrstagen renoverade och klara.. Lägger dom på tillväxt tills resten av framvagnen håller samma standard.
Några delar som fått nytt liv igen i alla fall. 
På tur står bromsarna fram som skall plockas ner och fixas.
Sen ska framvagnen sättas ihop igen!
Nice.. 
Ser ut att bli fint som fan, hoppas du orkar hålla motivationen uppe
Ser ut att bli fint som fan, hoppas du orkar hålla motivationen uppe
Tack!
Jag har gett mig fan på att den ska vara klar till bugrun nästa år..
Det enda som kan hindra mig nu är penningbrist som man tyvärr lider
av allt för ofta. 
Länge sen något hände nu, men jag MÅSTE hålla upp tempot så den blir klar nån gång!
Första av fyra bromsar som börjat bli ihopsatt igen i alla fall.
Väldigt trevlig tråd att följa ändå, även om det är lite tid mellan inläggen! Jag prenumererar både här och på Gorg...
Snyggt :-)
Men ska du inte åka någorlunda lågt? Då lär du notcha svärden, eller åka med njurbälte, hehe
Ser fint ut tycker jag! Jag är också i startgroparna på mitt projekt men har inte varit ner på botten och vänt än
Har också möjlighet att blästra bland annat bromsdelarna. Jag är dock inte säker hur jag ska ytbehandla dessa. Hur har du gjort (bromssköld, styrstag etc)?
Jag är dock inte säker hur jag ska ytbehandla dessa. Hur har du gjort (bromssköld, styrstag etc)?
Jag blästrar allt rent sen lägger jag på en rostskyddsprimer, och sen en vanlig svart lackfärg.
Då bilen inte ska gå i ur och skur så funkar det för mig i alla fall. 
Snyggt :-)
Men ska du inte åka någorlunda lågt? Då lär du notcha svärden, eller åka med njurbälte, hehe
Får se hur jag ska göra.. möjligt att jag kapar ur svärden.
Åkte ju njurbälte med den gula bubblan, det är fan ingen höjdare någon längre sträcka.
Väldigt trevlig tråd att följa ändå, även om det är lite tid mellan inläggen! Jag prenumererar både här och på Gorg...
Trevligt att höra!
Ibland blir det lite längre mellan inläggen men rätt vad det är så kommer det en liten uppdatering i alla fall. 
Spindlarna rengjorda blästrade och lackade.
Syns kanske inte så bra, men men. Det blev bra ändå.
mnyberg skrev:Jag är dock inte säker hur jag ska ytbehandla dessa. Hur har du gjort (bromssköld, styrstag etc)?
Jag blästrar allt rent sen lägger jag på en rostskyddsprimer, och sen en vanlig svart lackfärg.
Då bilen inte ska gå i ur och skur så funkar det för mig i alla fall.
Kalas! Vilka produkter använder du? Namn, inköpsställe?
Låååångt uppehåll nu.. Men har ju faktiskt hämtat en ovalkaross som jag nu börjat fixa med lite och hittat en massa kärlek.
Så nästa måndag ska karossen in på blästring så får vi se vad som gömmer sig under all färg och spackel..
Att spackla igen rosthål är nog bland det värsta jag vet.
BORT med gamla rost hål och ersätt med frisk plåt!!
Så det är vad som står på dagordningen så fort bubblan kommer tillbaka från blästringen.
Sen är nya värmekanaler inköpta och lite diverse annan plåt.
Bubblan kommer INTE att stå klar på bugrun nästa år tyvärr, jag anser att det är får mycket som ska
göras så den kommer eventuellt stå på elmia påsken 2015 eller bugrun 2015.
MEN jag tror inte den kommer göra speciellt många besvikna då projektet har gjort en tvärvändning
mot planerna jag haft från början. 
Återkommer inom en..... ja typ snar framtid. 
Ibland ska man ha lite tur också att hitta ett så pass fint tanklock! 
Det högra har jag sparat sen tidigare och är buckligt och i allmänt dåligt skick.
Det blir nog bra det där Robert! Ska bli kul att se till Bug Run! 
Det blir nog bra det där Robert! Ska bli kul att se till Bug Run!
Jepp..
DOCK så kommer den till bugrun 2015 istället. Alldeles för mycket jobb för att hinna få den klar till nästa år.
Efter jul och nyår ska karossen äntligen in på blästring, så får vi se hur mycket det är och laga.
Karossen ÄNTLIGEN blästrad! Rost? Nej.. faktiskt VÄLDIGT skonad från rost, så det känns mycket bra just nu!
Oooh! Läckert! Om jag får fråga, vad får man ge för en sån blästring? Eller har du gjort det själv? Glas, eller gick det bra med sand?
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Prostyle California Bug -65/56
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.