1 Senaste redigerad av Alkestam (2013-10-20 06:05:18)

Provar att lägga ut bussen innan vinterförvaring , hade tänkt sälja till våren men så dök ett intressant objekt upp  ICQ/ab
Dubbeldörr besiktigad till nov 2014 väldigt komplett buss , tom "kickpanelerna" till sofforna finns  mittsoffan saknar dock handtagen på ryggstöden . Flippade spindlar ,Bus Boys sänksatser fram , Bus Boys "straight axlad" bak , upplyft styrsnäcka , kortad rattstång samtidigt försedd med org rattlås .Nya framrutor o gummi . Går mycket bra 1500 eller 1600 motor... ? enkelportare . 12 v konverterad . Fullagningar från 70 talet finns! Framtagen orginal färg . Kör den som den är eller renovera ! Mängder med delar finns att köpa till om så önskas! kommer att lägga ner VW hobbyn så allt är till salu , har inte inventerat ännu och har inte tid heller på ett tag  men tex bakdel från 56-57:a 15 fönsters , pressade lyx kofångare , lyxlister ,3-4 uppsättningar  framlampor både tidiga och sena 1 par nos med klisterlappar från högertrafikomläggningen kvar , 3-4 motorluckor varav en "custom" med gälar , 3-4 "mellanplåtar" bak , fina rostfria sena framdörrar , Org safari rutramar+ lite delar till dessa (ej kompletta) .Nos frontemblem , sidorutor , ratt , Motor 2073 renoverad av Trimco 86 ej startad sedan dess borr 92 , slag 78,4 ,Okrasa vev, Sauer ventilkåpor , vipparm justerskruvar ledade Porsche , bearbetade 1600 tvåportstoppar , Empi oljepump med filter , Weber IDF 40 bestyckade av Ronvill.
Renoverad o balanserad 1679 utan toppar , nya obearbetade dubbelports toppar finns , mittmonterad singel Dellorto med insug mm mm
Pris på bussen  120 000:- eller närmast under ..dock ej under 100 000:-  . Delarna ej prissatta än.. bud mottages . Har inga bilder på delarna  men det kan ordnas om seriöst intresse finns .
För mer info ring 0761966708 .. Lasse

http://img594.imageshack.us/img594/8670/l9ch.jpg

Post's attachments

l9ch[1].jpg, 162.26 kb, 800 x 600
l9ch[1].jpg 162.26 kb, 434 downloads since 2013-10-15 

2

Är chassie eller hjulhus fram sönderkapat mer än för snäckflytten ??

Har den lastdörrar på båda sidorna?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Är chassie eller hjulhus fram sönderkapat mer än för snäckflytten ??

Har den lastdörrar på båda sidorna?

Ja dubbeldörr ..dörrar på båda sidor . Nej ingen "tubbing" endast rambalk med snäcka uppflyttad .

4

Intressant. Kan du möjligtvis sända över lite bilder på allt möjligt...typ?

När man flyttar upp snäckan, gör man åverkan i hyttgolvet då också?

Min mailadress är 25hpman[@]gmail.com...fast utan [-] då.

5

Kan skicka bilder men kommer att ta någon dag , Och till alla andra inte hemma just nu ( möte ) kan vara svår att nå men jag hör av mig i sinom tid ICQ/ab !

25hpman skrev:

Intressant. Kan du möjligtvis sända över lite bilder på allt möjligt...typ?

När man flyttar upp snäckan, gör man åverkan i hyttgolvet då också?

Min mailadress är 25hpman[@]gmail.com...fast utan [-] då.

6

Ingen panik alls, jag har full förståelse för att man kan ha ett liv utanför cyberrymden...  ICQ/ad  ICQ/ad

7

PM skickat.

//Morgan

8

PM skickat!

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

9

Skickat PM.

Mvh Robert

10

Tråkigt att du ska lägga ner VW hobbyn Lasse. Men du har visst nåt annat kul på gång.
Kanske trimmad Morris....;-).

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

11

Hinner inte svara på alla pm som kommer men jag håller på att beta av så svar kommer ;-) men tills dess ..
Kommer fortsättningsvis att göra så här ..
Provar sälja bussen först o främst för det jag begär =120 000 är jag inte nöjd med buden ställs den undan ( har bud på drygt 100 )
Skall göra en inventering av delarna och lägga ut en lista med priser på allt ( bud funkar inte...mer än från Demian ;-) kommer dock att ta lite tid , men det kommer ,  bilder till er som önskat sådana kommer förhoppningsvis börja skickas i morgon.

12

Alltså måste kanske förtydliga ..Demian tror att det är bara han som får buda  ICQ/ag . vad jag menade var att det är bara han som lagt bud på delar ( och han fortsätter ):P   Det som inte funkar är annons utan pris / bild menade jag och det kan jag förstå  .

13

Japp, man måste ju passa på då det dyker upp lite godis  ICQ/ab

14

Idag har jag fotat bussen och skulle skicka ivag 60-65 bilder till tålmodiga intressenter och så funkar inte mailen ICQ/am  åker ner till stockholm om 5 timmar och är borta till söndag kväll , hoppas mailproblemen löst sig till dess !
Blocket funkade dock , lagt ut en annons med lite bilder kommer väl ut imorgon bitti troligen .

15

Bussen såld för det jag begärde till kille som lyckades klämma in ett besök i rätt tid ... stannar i Sverige , Nyköpingstrakten  .

16

Grattis till Nyköping och köparen, jäkligt snygg kärra!
Hoppas se den live på någon av sommarens möten.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

17

Grattis

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar