1

Chassienumret är ju stansat bak till höger om motorn på splitbussen.
Kommer byta denna plåt, måste jag stansa in numret i den nya plåten eller räcker det med typskylten som sitter o motorrummet.
Kommer behöva både reg besikta och besikta bilen vad är era erfarenheter?

2

Du får stansa in nytt nummer. Om den gamla är frisk nog så att man kan läsa numret så är den plåtbiten bra att ha med vid reg.besiktningen, annars går det ändå om man gör ett bra jobb. Om du inte ska byta chassienummer o papper, så har du ju rent mjöl i påsen, eller hur?

Ta gärna bilder på den gamla o dess skick, om den inte är att spara på.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Har ju den gamla lös med läsbart nummer, tänkte mest att det är ju enklast att ta med min nya plåtbit till nån med stansar och fixa detta innan jag svetsar fast den så jag slipper ta med hela bilen.. Om det nu behöver sitta där vid besiktning?

4

Jag har besiktigat min buss många gånger, ingen har läst av eller ens frågat om chassinummer i motor rummet.
EN gång har dom öppnat motorluckan och kollat på motorn ICQ/ab

Alla besiktningsmän har läst av skylten fram och varit nöjda med det.

Men på en regbesiktning så ska du nog ha nummret i ordning. Då lär dom nog kolla.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"