1

Pulverlackering är enligt mig 10ggr bättre och mkt lättare att använda än att stå o hålla på med sprayburksfärg eller spruta.

De är helt OMÖJLIGT att få en rinning tex med pulverlack.

Ett startkitt kostar allt från 1500kr o uppåt.

Det svåra kan ibland vara att hitta en stor men ändå prisvärd ugn. Länkar en sida där jag handlar mitt pulver och där privatpersoner skickat in sina egna lösningar på ugnar och hur dem bakar delarna.

http://www.electrostaticmagic.co.uk/blogs/news

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

2

Bra tips!
Det tackar man för!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

3

Kanon,gillade värmepistols-varianten...bara att sätta igång och planera för ett bygge(när det nu blir tid för det..) ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Provade för skojs skull o slipade rent krängningshämmaren och hängde upp o blåste på pulvret och satte mig men värmepickan på max värme, dvs 600grader och efter ett tag så började pulvret smälta och bilda en glänsande stenhård yta.

Tog lite tid men fan va fint de blev ICQ/ab

Pulver is da shit!

5

De nackdelar som finns är väl först och främst finishen.
Sen är ju pulverlack hårdare så spricker den flyger det av stora flagor jämfört med våtlack.
Ett helvete att slipa, blästring som gäller.

Men fördelarna är många, miljövänligare framför allt ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

6

Pulverlackar inte en bil utvändigt ändå och de går alldeles utmärkt att våtslipa o polera som vanlig lack.

Har en som håller på med pulverlack i staterna o där vrider han en tunn plåt som är pulverlackad till en rund boll utan att de spricker.

Man pulverlackar även fjädrar o dem rör sig hela tiden.

Mvh

Pulver is da shit!

7

Nu menade jag ju inte att den spricker av sig själv utan om den fått sig en kyss

Ät gul snö, det kan vara öl.

8

Hmm, nu blev man ju inte mindre sugen på att prova lite...kanske inte skulle kört våran gamla ugn till tippen  ICQ/an

Typ 1 -68
Waldburg