1

Det kanske redan finns någon sådan här tråd men jag hittade ingen så jag gör en ny.

Ni som har varit med en stund i vw svängen. Har ni någon känsla för vilka motorkomponenter som är bra/prisvärda och vilka som är big no no? Nu menar jag inte hur bra de funkar tillsammans med andra komponenter för att få ut bra med effekt utan mer hur bra de håller.

Tex så fanns det för några år sedan inga hållbara kammar och lyftare till typ4 motorerna som det verkade. Är detta fortfarande ett problem?

Hur är det med typ 1 delar? Tex kammar, lyftare, stötstänger, kolvar, stakar, oljepump etc

Nu förstår jag att det kan vara "handhavande fel" i många fall när saker går sönder i förtid men om det finns några tydliga fall av dålig kvalitet så kan det ju vara bra om de kommer fram.

2

Brosol Oljepumpar är bara skit!

3

Allt som Jp Motorsport har att erbjuda+ en Dpr vev, Scat H stakar, Silverline lager, Shadec oljepump och ett renoverat block eller ett eftermarknads.

4

Kamprblet var inte isolerat till vår värld utan äve V8-världen hade problem. Det har väl i princip konstaterats att det var oljerelaterat. Miljökrav gjorde att bla zink reducerades.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

spontant, se upp med de röda växellådsfästena... (urethan)

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

6

Svwerker skrev:

Kamprblet var inte isolerat till vår värld utan äve V8-världen hade problem. Det har väl i princip konstaterats att det var oljerelaterat. Miljökrav gjorde att bla zink reducerades.

Jo, jag tror att det var en stor del av problemet. Tydligen var det även problem med felslipade lyftare och problem med härdningen på dem också om jag inte minns helt fel.