1

Vore det inte bra med någon form av säljregler på delar säljes ?
Här har varje säljare sina egna regler hur man ska sälja, ena gången är det pm ,ibland mail,inget bud ska lämnas i tråden,efterlyser man om det ska vara pm eller bud i tråden får man inget svar.
sedan skickar "kompis kompis " ett pm ,"ja det är klart att han får förtur.
Jag tycker inte det funkar bra ! ICQ/ac

2 Senaste redigerad av alpinebubblan (2013-10-17 08:03:41)

Tycker då du ska kontakta tex GB här istället för att få alla andras synpunkter.
Då det är dom (admins) som styr sidan och inte medlemmar.
Sen är det väll bra att alla lämnar synpunkter, men för guds skulle, inte lättare och PM:a tex GB?

Gjort det själv och bra mycket lättare än att göra en tråd och få massa onödiga svar från medlemmar som egentligen inte har så stor del i detta.
Visst har dom stor del i detta men inte i just denna fråga. Då det är Admins som styr sidan.

jag själv har ägt sidor/klaner (inom spelvärlden) och när medlemmar ska börja styra och ställa och alla vill ha talan så bruka det inte bli så bra i slutändan.

3

Vi har nyss haft detta uppe för diskussion både på forumet och mellan mig och Goopher.
Auktioner vill vi undvika på sidan men annars så tycker vi att det är upp till säljaren att avgöra hur denne vill sälja sin vara, så länge man är tydlig med förfarande i varje annons.
Mvh
GB

4 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2013-10-17 08:49:18)

GB skrev:

... det är upp till säljaren att avgöra hur denne vill sälja sin vara, så länge man är tydlig med förfarande i varje annons.

Såklart!

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

5

alpinebubblan skrev:

när medlemmar ska börja styra och ställa och alla vill ha talan så bruka det inte bli så bra i slutändan.

Kanske lite OT men får jag lov att nominera denna till veckans citat?

har upplevt detta både i listor jag administrerat och i intressegrupper jag lett privat. Rättvis toppstyrning är det enda som funkar.
självklart ska medlemmar få vädra synpunkter men en central instans (admin) måste peka med hela handen.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

6 Senaste redigerad av alpinebubblan (2013-10-17 09:19:10)

luftgekühlt skrev:
alpinebubblan skrev:

när medlemmar ska börja styra och ställa och alla vill ha talan så bruka det inte bli så bra i slutändan.

Kanske lite OT men får jag lov att nominera denna till veckans citat?

har upplevt detta både i listor jag administrerat och i intressegrupper jag lett privat. Rättvis toppstyrning är det enda som funkar.
självklart ska medlemmar få vädra synpunkter men en central instans (admin) måste peka med hela handen.

Veckans citat var?
Tycker du var ett dåligt citat eller ett bra och därför du vill ha det?
Man kanske skulle börja göra citat  ICQ/ad

7

Bra citat!

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

8

Är väll lugnt :-)