1

"Suget efter gamla Ferrari-bilar är stort. Budet på en F50 från 1990 är just nu motsvarande 650.000 kronor. Detta trots att den står på skroten.

Äldre Ferrari-bilar har de senaste åren sålts för stora summor (LÄNK). Hetast är modeller från 1950- och 1960-talet. Också yngre men fortfarande inte nya Ferrari-bilar är populära.

Bilbloggen Motoramic rapporterar om en Ferrari F50 från 1990-talet nyligen såldes för 1,7 miljoner dollar, motsvarande 11 miljoner kronor, på en auktion i USA.

Att budet på ett exemplar från 1990 är uppe i 103.000 dollar, motsvarande 650.000 kronor, är därmed kanske inte så konstigt. Problemet är bara att bilen står på skroten. Hela fronten är intryckt, enligt uppgift efter kollision med ett träd.

Enligt Motoramic är försäkringsbolagets bedömning att kostnaden för skadorna överstiger bilens värde. Uppenbarligen är det någon som inte delar den uppfattningen."

http://www.di.se/artiklar/2013/10/15/sa … r-ferrari/

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

bara jag som tycker att dom äldre är vrålfula?

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3

Sådär generellt vrålfula... näää håller inte med. Det finns de som är mer vackra än andra, några mindre vackra.

Ferrari 250 GTO som tillverkades i 39 exemplar skulle jag kunna tänka mig. Synd bara att sista ex såldes nyligen
för 52 miljoner dollar, dyraste bilen någonsin. Mitt Internet uppkoppling var lite långsam den dagen så jag
kunde inte hänga med i budgivningen, annars hade jag kunnat tänka mig den i min samling.
Tre sådana bilar värderas alltså till en miljard svenska riksdaler. Det är pengar det med!

äsch, får bli nästa gång

http://www.automotorsport.se/artiklar/n … yraste-bil

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Såg ett test för några veckor sen där dom hårdkör både f40 och f50  ICQ/ae
orkar inte leta på det men det är värt att se, googla ICQ/ab

F40 är riktigt brutal.

För folk med mycket pengar är det väl kul att köpa reservdelsbil ICQ/ab

Panel -53, 911 -71

5

Såg ni inte på Discovery monkey garage då dom köper en tok kvaddad f40 o fixar till. Inga billiga reservdelar där heller. Den blev bra jävla brutal

http://img841.imageshack.us/img841/3674/zi6k.jpg

http://img547.imageshack.us/img547/1628/gjzs.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

6

Där kan man snacka om "Make over"

7

Den vart ju ganska frän får jag ju erkänna!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

8

Har för mig att f50 bara producerades typ 2-3 år i mitten av 90-talet.
Menar du f40 eller f50, luftgekult??

Ät gul snö, det kan vara öl.

9

jockebostrom skrev:

Såg ett test för några veckor sen där dom hårdkör både f40 och f50  ICQ/ae
orkar inte leta på det men det är värt att se, googla ICQ/ab

F40 är riktigt brutal.

För folk med mycket pengar är det väl kul att köpa reservdelsbil ICQ/ab

Var säkert Drive med Chris Harris va?

Detta kanske

Riktigt grymma program om man gillar bilar överlag.

Det roligaste avsnittet jag sett hittils är nog detta där han kör Porsche 911 på is i Norrland

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

10

lowang skrev:

Har för mig att f50 bara producerades typ 2-3 år i mitten av 90-talet.
Menar du f40 eller f50, luftgekult??

Den Ferrari jag refererade till var 250 GTO som tillverkades i 39 exemplar i början på 60-talet.
Gran Turismo Omologato (inte Omolgato som det står i artikeln)

http://m.bytbil.com/MotorNyheter/2013-1 … route=True

Exemplaret som såldes för 52 miljoner dollar vann Tour de France 1963.

11

Läs längst upp i ditt första inlägg så förstår du min förvirring ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

12 Senaste redigerad av luftgekühlt (2013-10-16 22:41:45)

lowang skrev:

Läs längst upp i ditt första inlägg så förstår du min förvirring ICQ/ab

OK, nu är jag med. Jag startade med att nämna 2 Ferrari F50 som såldes för en "spottstyver"
en från skroten (650.000 kr) och en fin en (1,7 miljoner dollar).

I artikeln jag länkade till står det att "Hetast är modeller från 1950- och 1960-talet."
så när det senare i tråden nämndes att "dom äldre är vrålfula" så nämnde jag att inte alla, vissa samlare är
beredda att betala stora summor, t ex för den Ferrari 250 GTO som blev världens dyraste bil all time.

det var jag som blandade friskt bland modellerna så jag bäddade för förvirringen!  Default/yikes